Przeglądarki internetowe: Chrome, Safari i Opera w górę w Polsce i na świecie, Firefox z globalnym spadkiem

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w grudniu 2017 r. zanotowała wzrost udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce.

Z danych StatCounter wynika, że w grudniu ub.r. Chrome miał w skali globalnej 55,04 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 55 proc. w listopadzie.

Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała wzrost z 14,76 proc. do 14,86 proc. rynkowego udziału, a na trzecim - przeglądarka UC Browser, ze wzrostem z 7,99 proc. do 8,69 proc. Top 5 zamykają aplikacje Firefox (spadek z 6,1 proc. do 5,72 proc.) i Opera (wzrost z 3,8 proc. do 4,03 proc.).

Tymczasem w Polsce Chrome, po dwóch z rzędu spadkach, zanotował wzrost. Przeglądarka Google miała w grudniu ub.r. 72,42 proc. udziału, wobec 72,11 proc. w listopadzie.

Cały czas daleko w tyle za Chrome są w Polsce konkurencyjne przeglądarki: Firefox (wzrost z 9,17 proc. do 9,49 proc.), Samsung Internet (spadek z 4,73 proc. do 4,49 proc.), Opera (wzrost z 4,15 proc. do 4,27 proc.) oraz Safari (wzrost z 2,45 proc. do 2,62 proc.).

km