Przeglądarki internetowe: Chrome w górę na świecie, w dół w Polsce

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w listopadzie 2017 r. zanotowała wzrost udziału na całym świecie. Jednocześnie straciła nieznacznie w Polsce.

Z danych StatCounter wynika, że w listopadzie br. Chrome miał w skali globalnej 55 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 54,57 proc. w październiku.

Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała wzrost z 14,59 proc. do 14,76 proc. rynkowego udziału, a na trzecim - przeglądarka UC Browser, ze wzrostem z 7,86 proc. do 7,99 proc. Top 5 zamykają aplikacje Firefox (wzrost z 6,08 proc. do 6,1 proc.) i Opera (spadek z 3,89 proc. do 3,8 proc.).

Tymczasem w Polsce Chrome zanotował spadek. Przeglądarka Google miała w listopadzie br. 72,11 proc. udziału, wobec 72,28 proc. w październiku.

Cały czas jednak daleko w tyle za Chrome są w Polsce konkurencyjne przeglądarki: Firefox (wzrost z 8,85 proc. do 9,17 proc.), Samsung Internet (spadek z 5,3 proc. do 4,73 proc.), Opera (wzrost z 4,06 proc. do 4,15 proc.) oraz przeglądarka wbudowana w system Android (spadek z 2,94 proc. do 2,85 proc.).

km