Przeglądarki internetowe: Chrome w górę w Polsce i na świecie, konkurencja traci

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w styczniu 2018 r. zanotowała wyraźny wzrost udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce, jeszcze bardziej powiększając i tak już sporą przewagę nad rywalami.

Z danych StatCounter wynika, że w styczniu br. Chrome miał w skali globalnej 56,31 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 55,04 proc. w grudniu ub.r.

Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała spadek z 14,86 proc. do 14,44 proc. rynkowego udziału, a na trzecim - przeglądarka UC Browser, ze spadkiem z 8,69 proc. do 8,29 proc. Top 5 zamykają aplikacje Firefox (spadek z 5,72 proc. do 5,66 proc.) i Opera (spadek z 4,03 proc. do 3,96 proc.).

Tymczasem w Polsce Chrome także zanotował wyraźny wzrost. Przeglądarka Google miała w styczniu br. 73,38 proc. udziału, wobec 72,42 proc. w grudniu ub.r.

Cały czas daleko w tyle za Chrome są w naszym kraju konkurencyjne przeglądarki: Firefox spadek z (9,49 proc. do 9,08 proc.), Samsung Internet (spadek z 4,49 proc. do 4,45 proc.), Opera (wzrost z 4,27 proc. do 4,21 proc.) oraz Safari (wzrost z 2,62 proc. do 2,64 proc.).

km