Przeglądarki internetowe: Chrome dominuje, ale traci. W górę Safari, Firefox i UC Browser

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w październiku 2017 r. zanotowała spadek udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce. Jej pozycje nie jest jednak zagrożona.

Z danych StatCounter wynika, że w październiku br. Chrome miał w skali globalnej 54,57 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 55,68 proc. we wrześniu.

Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała wzrost z 14,22 proc. do 14,59 proc. rynkowego udziału, a na trzecim - przeglądarka UC Browser, ze wzrostem z 7,3 proc. do 7,86 proc. Top 5 zamykają aplikacje Firefox (wzrost z 5,96 proc. do 6,08 proc.) i Opera (spadek z 4,08 proc. do 3,89 proc.).

W Polsce Chrome także zanotował spadek. Przeglądarka Google miała w październiku br. 72,28 proc. udziału, wobec 72,44 proc. we wrześniu.

Cały czas jednak daleko w tyle za Chrome są w Polsce konkurencyjne przeglądarki: Firefox (wzrost z 8,54 proc. do 8,85 proc.), Samsung Internet (spadek z 5,53 proc. do 5,3 proc.), Opera (wzrost z 3,96 proc. do 4,06 proc.) oraz przeglądarka wbudowana w system Android (spadek z 3,34 proc. do 2,94 proc.).

km