„Przekrój” z nową stroną internetową

W sprzedaży ukazał się drugi numer „Przekroju”, a dla czytelników przygotowano nową odsłonę strony internetowej Przekroj.pl. - Nie komentujemy wydarzeń dnia, publikujemy treści, które są starannie przemyślane i długo zachowają aktualność - mówi Katarzyna Tyszkiewicz-Borawska, sekretarz redakcji Przekroj.pl.

W nowym społeczno-kulturalnym portalu Przekroj.pl znalazły się sekcje poświęcone rozrywce, nauce, zdrowemu stylowi życia, a także architekturze, modzie i kulturze fizycznej. Szata graficzna portalu jest inspirowana archiwalnymi wydaniami „Przekroju”.

- Strona stanowi uzupełnienie kwartalnika „Przekrój”, pojawią się na niej treści, które nawiązują do tematów poruszanych w piśmie oraz fragmenty bieżącego numeru. Docelowo dostęp do zawartości strony będzie płatny - wyjaśnia Tomasz Niewiadomski, redaktor naczelny „Przekroju”.

Autorkami koncepcji strony są Marta Wardin i Katarzyna Tyszkiewicz-Borawska. Za szatę graficzną z ramienia „Przekroju” odpowiada Joanna Domańska. W pracę nad stroną włączyli się też Tomasz Wichrowski i Bartosz Kołdej. Z ramienia agencji za koncepcję wizualną, projekt graficzny oraz technologię odpowiada studio kreatywne Huncwot. Humorystyczne animacje, we współpracy z Huncwotem, stworzyła Magda Pilecka. Redaktorem naczelnym serwisu jest Tomasz Niewiadomski, a redaktor prowadzącą - Miłada Jędrysik. Funkcję sekretarza redakcji sprawuje Katarzyna Tyszkiewicz-Borawska.

W serwisie Przekroj.pl znajdą się także informacje na temat literatury, filmu, teatru i sztuki w Polsce i za granicą. Dla czytelników przygotowano m.in. recenzje Pauliny Wilk, Macieja Stroińskiego, Joanny Kinowskiej, Kai Szafrańskiej i Jakuba Popieleckiego, Stacha Szabłowskiego, Agaty Nowotny, Macieja Czerwińskiego, Julka Chmielewskiego, Łukasza Greszty, Bartosza Kamińskiego, Jana Błaszczaka i Joanny Brych. Dział recenzji redaguje Hanna Zielińska.

- Przekroj.pl nie jest stroną informacyjną, nie komentujemy wydarzeń dnia. Publikujemy treści, które są starannie przemyślane i długo zachowają aktualność - mówi Katarzyna Tyszkiewicz-Borawska, sekretarz redakcji Przekroj.pl.

W tym roku na stronie uruchomione zostanie cyfrowe archiwum „Przekroju” z lat 1945–2000. - To wyjątkowy projekt, w którym zastosowaliśmy innowacyjne rozwiązania z zakresu prezentacji archiwalnych treści. Udostępnimy ulubione przez czytelników stałe rubryki »Przekroju«, ale też teksty i ilustracje, które nie były częścią żadnej serii. Można będzie wertować archiwum wzdłuż i wszerz wedle wybranego klucza - autorów, tematów czy tagów. Skarbiec ten udostępnimy, gdy tylko zakończymy formalności dotyczące praw autorskich, mam nadzieję, że jeszcze na wiosnę - podkreśla Marta Wardin, dyrektor wydawnicza kwartalnika „Przekrój”.

- Ożywiliśmy statyczny layout humorystycznymi animacjami charakterystycznymi dla »Przekroju«. Strona łączy w sobie spuściznę kultowego „Przekroju” z nowoczesnym magazynem internetowym. Projektując stronę, położyliśmy nacisk na wygodne przeglądanie różnorodnych treści, w tym archiwum Marka Raczkowskiego, mediów i krzyżówek - mówi Arek Romański z agencji Huncwot.

W drugim wydaniu „Przekroju” dla czytelników przygotowano m.in. wywiad z socjologiem Anthonym Giddensem i Robertem Biedroniem, a także artykuł o Barbarze Piaseckiej-Johnson, rysunkowe odpowiedzi Bohdana Butenko na pytania redakcji, opowiadanie science fiction chińskiej pisarki Hao Jingfang oraz publikowana pierwszy raz korespondencja Rolanda Topora i Agnieszki Osieckiej.

W wydaniu znalazły się ponadto: komiks filozoficzno-przygodowy, gra planszowa zaprojektowana przez Marka Raczkowskiego i kolektyw Wszystko Będzie Dobrze oraz rysunki i rebusy Raczkowskiego.

Nowy numer „Przekroju” ma większą objętość niż poprzedni - wydanie liczy 164 strony w niezmienionym formacie 24x34 cm i kosztuje 14,90 zł. Kwartalnik w nakładzie 130 tys. egz. będzie dostępny w 13 tys. punktów sprzedaży w całej Polsce i na stronie przekroj.pl.

Na okładce zamieszczono portret Janki Ipohorskiej - współtwórczyni „Przekroju”, autorki m.in. popularnej rubryki „Demokratyczny savoir-vivre” - namalowany przez Mariana Eile, wieloletniego redaktora naczelnego pisma.

Sprzedaż wydania będzie wsparta kampanią reklamową: w spotach radiowych występuje Marek Raczkowski, a w reklamach kinowych i internetowych - profesor Filutka i Stanisława z Łodzi, słynni bohaterowie rysunków z „Przekroju”. Kampania obejmuje także prasę i outdoor.

łb