Publicis po wygranym przetargu na obsługę Mercedes-Benz tworzy agencję Publicis Emil

Firma Daimler wybrała do globalnej obsługi reklamowej marki Mercedes-Benz sieć Publicis. Obsługą marki samochodowej zajmie się nowo utworzona agencja Publicis Emil, która tym samym przejmie klienta od BBDO.

Przetarg na globalną obsługę reklamową Mercedes-Benz trwał od sześciu miesięcy. Publicis pokonał w nim sieci WPP i Omnicom.

Artthur Sadoun, szef Publicis Groupe poinformował, że obsługą Mercedes-Benz zajmie się nowo utworzona w Berlinie agencja Publicis Emil. Człon Emil w nazwie ma nawiązywać do Emila Jellinka, twórcy marki Mercedes. Agencją pokieruje Justin Billingsley, dyrektor operacyjny Publicis Communications oraz Maggie Lonergan odpowiedzialna za działania europejskie i Claire Molyneux, która będzie odpowiadać za pozostałe rynki.

Publicis Emil rozpocznie obsługę Mercedes-Benz od 1 lipca br. Do tego czasu zostanie skompletowany zespół tej agencji - zostanie utworzony z pracowników Publicis Communications, Publicis Media, Publicis Sapient i Publicis One.

Agencja ta będzie ściśle współpracować z berlińską agencją Antoni, która powstała po ostatnim przetargu reklamowym Daimlera w 2014 roku.

Publicis Emil będzie odpowiadać za obsługę marki na 37 światowych rynkach, poza Chinami i rynkiem amerykańskim. W USA Mercedes będzie kontynuować współpracę z agencją Merkley&Partners, a w Chinach - z BBDO.

bg