Rafał Wyszyński przechodzi z Publicis Media do Grupy Netsprint

W kwietniu Rafał Wyszyński zacznie pracę jako chief data officer w firmie marketingu internetowego Netsprint. Poprzednio pracował w Publicis Media, a wcześniej m.in. w Starcom Mediavest Group.

Wyszyński z początkiem kwietnia obejmie nowo utworzone stanowisko chief data officer. Będzie zarządzał dalszym rozwojem platformy zarządzania danymi Netsprint Audience (gromadzącej obecnie ponad 96 mln cookies polskich internautów, przypisanych do 560 segmentów marketingowych), odpowiadając za pozyskiwanie nowych, wysokojakościowych źródeł danych - zarówno internetowych, jak i pozainternetowych.

Do głównych zadań Rafała Wyszyńskiego będzie należało także wdrożenie wspólnej oferty w obszarze danych, analityki i programmatic dla pozostałych spółek tworzących Grupy Netsprint (Adrino, LeadR, Email Network, WhitePress) i jej klientów. Będzie integrował wiedzę technologiczną z kompetencjami obszaru data mining - jako chief data officer połączy obecne dwa zespoły Netsprint Audience: data & programmatic, na którego czele jest Paweł Kowal, oraz data science z Pawłem Godulą.

- Dalszy rozwój branży online jest ściśle powiązany ze zrozumieniem potrzeb pojedynczego użytkownika oraz automatycznym wykorzystaniu tej wiedzy. Netsprint Group dzięki posiadaniu unikalnych danych i kompetencji, potrafi budować skuteczne narzędzia nastawione na polepszanie indywidualnych doświadczeń konsumenta, które przekładają się na realizację celów biznesowych wydawców i marek. To sprawia, że dołączenie do Netsprint było dla mnie naturalną decyzją - uzasadnia Rafał Wyszyński.

Jego przyjście to kolejna zmiana personalna w Netsprincie. Od początku marca prezesem spółki jest Agata Lauko (poprzednio pracowała w Zenith), która zastąpiła Jarosława Dmowskiego. Do zespołu firmy dołączyli też Tomasz Musiał i Nikodem Sarna, a Paweł Ważyński zaczął pracę w LeadR.

Poprzednio Wyszyński pełnił funkcję practice lead w Publicis Media. Kierował kilkudziesięcioosobowym departamentem specjalistycznym zajmującym się danymi, kwestiami technologii, innowacji, analityki i insightów. Był odpowiedzialny m.in. za wdrożenie nowych standardów pomiaru kampanii digital w Publicis Media, wprowadzanie metod machine learning w produktach analitycznych oraz merytoryczny nadzór nad zakupem programmatic, realizował też indywidualne projekty z zakresu data-driven marketing dla klientów grupy.

W latach 2013-2016 pracował jako data & analytics director w Starcom Mediavest Group, kierując działem analityczno-badawczym, poszerzonym w 2014 roku o kompetencje technologiczne (w tym zakup programmatic). Wcześniej był związany z Media Direction Group oraz biurem reklamy Telewizji Polskiej. W branży marketingowej pracuje od 13 lat.

tw