Ranking magazynów motoryzacyjnych: liderem „Motor”, rośnie „Auto-Moto”

W listopadzie ub.r. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w październiku 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zmniejszyła się o 7,32 proc. i wyniosła 101 497 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 10,46 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 63 594 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w listopadzie ub.r. wyniósł 52 848 egz., po wzroście o 29,48 proc.

Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 34 407 egz., po utracie o 2,02 proc.

Podium uzupełnia „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska). Tytuł ten zanotował stratę sprzedaży w skali roku o 7,27 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 22 553 egz.

Czwarty był „Świat Motocykli” (Agora). Miesięcznik ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 18,25 proc. do 11 528 egz.

W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 0,27 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 1,85 proc.

Wśród miesięczników największym wzrostem też pochwalić się mógł magazyn „Auto-Moto” - było to 27,01 proc. Największy spadek w tym ujęciu, wynoszący 16,52 proc., również zanotował „Świat Motocykli”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

mk