Ranking mobilnego internetu w 2017 roku

Serwis RFBenchmark.pl opublikował podsumowanie rankingów szybkości internetu mobilnego 3G i 4G w Polsce w 2017 r.

Jeśli chodzi o technologię 4G LTE, w kategorii szybkości pobierania danych przez większą część 2017 r. na prowadzeniu była sieć Orange. Pomarańczowy operator był liderem pod względem szybkości ściągania plików ośmiokrotnie. Najlepszy wyniki osiągnął w czerwcu, gdy średnia szybkość pobierania danych osiągnęła 31,37 Mbps. Jednak w ostatnim kwartale 2017 r. na prowadzeniu znalazła się sieć T-Mobile. Najgorzej pod tym względem wypadła sieć Play, która jedynie czterokrotnie nie zajęła najgorszego miejsca w rankingu.

W kategorii średniej szybkości wysyłania plików Orange rywalizował najczęściej z siecią Plus. Orange w tej kategorii triumfował pięć razy, Plus z kolei okazywał się najlepszy siedem razy. Sieć należąca do grupy Cyfrowy Polsat rekordowe wyniki osiągnęła w czerwcu i lipcu, gdy możliwe było wysyłanie plików ze średnią szybkością 16,8 Mbps.

W kategorii Ping najlepszy wynik (czyli najniższą wartość) najczęściej, bo sześciokrotnie, osiągał Orange. Niespodziewanie w I kwartale 2017 r. najwięcej powodów do zadowolenia mieli jednak abonenci sieci Play, która w styczniu osiągnęła szczególnie dobry wynik – 36 ms.

Na poniższych wykresach średnie wyniki pomiarów jakości internetu mobilnego operatorów w technologii 3G w Polsce, w poszczególnych miesiącach 2017 r.

Pomiary są zbierane od użytkowników korzystających z aplikacji mobilnej RFBenchmark, która pozwala na mierzenie podstawowych parametrów sieci komórkowej, m.in. poziomu i jakości sygnału w zależności od technologii w jakiej pracuje urządzenie mobilne, informacji na temat operatora sieci komórkowej czy też państwa, na terenie którego znajduje się smartfon. Dodatkowo na żądanie wykonywane są pomiary szybkości internetu podczas pobierania i wysyłania danych, a także test opóźnienia. W momencie, gdy aplikacja odnotuje niskiej jakości połączenie głosowe, brak usług internetu mobilnego lub innej usługi, ma ona możliwość zaraportowania aktualnej pozycji użytkownika, gdzie wystąpił problem z daną usługą.

km