Reklama pojawiła się w poczytnym szwedzkim czasopiśmie dla kobiet „Amelia”. Mechanika jej działania zbliżona jest do testu ciążowego, który pod wpływem zawartych w moczu hormonów występujących u ciężarnych pań zmienia kolor.
Tak samo działa reklama, z tym że zamiast zmiany zabarwienia, na kartce wyłania się informacja o rabacie na zakup łóżeczka dziecięcego.
Reklamę przygotowała agencja Åkestam Holst we współpracy z firmą Mercene Labs.
Sama agencja tak opisuje proces powstawania reklamy dla Ikea:
By interaktywne funkcje reklamy działały w rzeczywistości, musieliśmy dokonać kilku technicznych usprawnień. Pierwszym krokiem był test paskowy. Opiera się on na przeciwciałach, które przyczepiają się do hormonu hCG charakterystycznego dla ciąży – rezultatem jest zmiana koloru.
By wyskalować tę technikę i zaadaptować ją na potrzeby formatu drukowanej reklamy, Mercene Labs wykorzystało doświadczenie w dziedzinie aktywnych materiałów powierzchniowych, które wykorzystywane są w diagnostyce.
Ostrożna selekcja materiałów w połączeniu z kontrolowanymi przepływami kapilarnymi były kluczowe w odniesieniu sukcesu. Usprawnienia, do których zespół doszedł podczas prac nad tą kampanią mogą przydać się w przyszłej diagnostyce.
jd
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklama-ikei-jak-test-ciazowy-sprawdza-czy-dostaniesz-znizke-na-dzieciece-lozeczko