W okresie od stycznia do sierpnia br. wydatki na reklamę radiową wyniosły 4,1 mld zł i były o 5,9 proc. wyższe w porównaniu do tego samego okresu ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Bezapelacyjnym liderem wpływów z reklam na rynku radiowym pozostaje RMF FM z przychodami w wysokości 1,22 mld zł, wyższymi w skali roku o 6,9 proc.
Drugą lokatę utrzymuje Radio ZET, które na emisji spotów zarobiło w omawianym okresie 695,8 mln zł, czyli niemal tyle samo co przed rokiem. To pierwszy miesiąc od dłuższego czasu, w którym stacja zwiększa wpływy z reklam w porównaniu z rokiem ub.
Trzecie miejsce na podium należy do Programu III Polskiego Radia, w którym marketerzy zainwestowali 253,9 mln zł, czyli 4,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/duzy-spadek-sluchalnosci-trojki-radio-zet-tok-fm-i-antyradio-ostro-do-gory ##
Wśród pozostałych, rozgłośni, które znalazły się w rankingu, najwyższe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały w omawianym okresie Tok FM i Vox FM. Pierwsza rozgłośnia zwiększyła przychody o 50 proc. rok do roku – z 74,4 do 111,7 mln zł, a Vox FM zarobił o 25,5 proc. więcej - blisko 94 mln zł.
Dwucyfrową dynamikę zanotowało też RMF Classic - reklamodawcy w tym roku wydali w tej stacji 51,4 mln zł, o 14,5 proc. więcej niż przed rokiem.
O 1,9 proc. więcej zarobiła radiowa Jedynka (138,6 mln zł), a Złote Przeboje Poznań zwiększyły przychody reklamowe o 0,2 proc. (do 52,1 mln zł). Te dwie stacje jeszcze w zestawieniu za okres od stycznia do lipca br. miały ujemną dynamikę wpływów z reklam.
Eska Warszawa zarobiła w omawianym okresie 5,1 proc. więcej (50,7 mln zł), a Eska Poznań – 6,6 proc. więcej (ok. 48 mln zł).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/topnieje-przewaga-sluchalnosci-rmf-fm-nad-radiem-zet-w-grupie-16-59-tok-fm-wawa-i-antyradio-mocno-do-gory_1 ##
Wpływy reklamowe stacji radiowych | |||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VIII 2016 | I-VIII 2017 | zmiana proc. |
RMF FM | 1 136 907 720 zł | 1 215 379 735 zł | 6,9 |
Radio ZET | 695 390 625 zł | 695 840 525 zł | 0,1 |
POLSKIE RADIO - Trójka | 242 991 820 zł | 253 916 380 zł | 4,5 |
POLSKIE RADIO - Jedynka | 136 043 120 zł | 138 624 410 zł | 1,9 |
TOK FM | 74 447 893 zł | 111 665 778 zł | 50 |
VOX FM | 74 853 850 zł | 93 963 360 zł | 25,5 |
ZŁOTE PRZEBOJE Poznań | 52 001 631 zł | 52 124 415 zł | 0,2 |
RMF Classic | 44 890 811 zł | 51 384 744 zł | 14,5 |
ESKA Warszawa | 48 266 790 zł | 50 741 210 zł | 5,1 |
ESKA Poznań | 44 999 196 zł | 47 969 374 zł | 6,6 |
Razem | 3 906 695 359 zł | 4 136 019 627 zł | 5,9 |
bg
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklama-radiowa-w-2017-roku-rmf-fm-zarabia-wiecej-niz-radio-zet-i-polskie-radio-lacznie-tok-fm-i-vox-fm-mocno-w-gore-top10