Rekordowa sprzedaż “Uważam Rze” - ranking tygodników opinii

“Uważam Rze” w sierpniu br., tak jak miesiąc wcześniej, miało największą sprzedaż w segmencie tygodników opinii. Na trzecie miejsce spadła “Polityka” a liderem spadku był “Przekrój”. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Sprzedaż ogółem ukazującego się od lutego br. tygodnika “Uważam Rze. Inaczej Pisane” (Presspublica) w sierpniu br. wyniosła 141 374 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. To najlepszy wynik od wprowadzenoia tytułu na rynek.

>>> "Uważam Rze" przed "Polityką" - zobacz lipcowe zestawienie sprzedaży

Na druga pozycję z trzeciej awansował “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”), którego sprzedaż ogółem wzrosła o 0,61 proc. W sierpniu br. sprzedał się on w liczbie 137 960 tys. egz.

Trzecie miejsce zajęła “Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy), która w sierpniu 2010 roku była liderem zestawienia sprzedaży tygodników opinii. Sierpień br. zakończyła ona z wynikiem 135 892 egz. po spadku o 9,44 proc.

Największy wzrost odnotowała ponownie znajdująca się na pozycji szóstej “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej sprzedaż ogółem poszła do góry o 21 proc. i wyniosła  73 278 egz.

>>> Koniec tygodnika "Wręcz Przeciwnie"

Na największym minusie ósmy miesiąc br. zakończył “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Zanotował on spadek o 21,8 proc. do 34 700 egz., ale utrzymał się na miejscu siódmym.

ZKDPsierpień
20112010
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Uważam Rze257 197141 628141 374---
Gość Niedzielny201 126138 244137 960200 508137 332137 130
Polityka189 749135 892135 892192 644150 051150 051
Newsweek173 168124 616112 128201 575134 199127 452
Wprost178 196128 190106 184170 793110 66296 027
Gazeta Polska136 38374 38373 278100 51460 84960 162
Przekrój72 00040 50634 70087 20048 85742 447
Przegląd6090023 67223 6726810023 22823 228
Tygodnik Powszechny38 24720 20416 25738 32622 03817 822
Przewodnik Katolicki39 96024 9403 15040 01227 7323 235


Porównując dane z sierpnia br. do danych z lipca br. widać, że wszystkie tygodniki poza „Tygodnikiem Powszechnym” zanotowały wzrosty sprzedaży. 

ZKDP2011
sierpieńlipiec
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Uważam Rze257 197141 628141 374252 920136 924136 661
Gość Niedzielny201 126138 244137 960201 854134 252133 973
Polityka189 749135 892135 892191 250134 218134 218
Newsweek173 168124 616112 128169 254116 083104 166
Wprost178 196128 190106 184177 750125 879103 540
Gazeta Polska136 38374 38373 278136 09166 91865 744
Przekrój72 00040 50634 70073 00039 30533 500
Przegląd60 90023 67223 67260 95023 09623 096
Tygodnik Powszechny38 24720 20416 25737 63819 92216 274
Przewodnik Katolicki39 96024 9403 15040 00525 1783 132


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem był “Tygodnik Angora” (Westa Druk Mirosław Kuliś), której sprzedaż ogółem wzrosła o 1,02 proc. do 399 667 egz. 

ZKDPsierpień
20112010
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora540 439399 667399 667521 324395 642395 642
Forum31 72518 07618 07630 14417 52317 523
 
ZKDP2011
sierpieńlipiec
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora540 439399 667399 667521 109375 150375 150
Forum31 72518 07618 07630 04015 76115 761

Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi. 

pp