Rekordowo niska oglądalność „wielkiej czwórki”. Festiwal Kabaretu w Koszalinie ratingowym hitem

Liderem oglądalności rynku telewizyjnego w lipcu br. zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie 16-49 był Polsat. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się Festiwal Kabaretu w Koszalinie oraz „Fakty” - raport Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lipcu 2017 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem lipca 2016 roku zmniejszył się o 8,05 proc. i wyniósł 10,05 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 6,55 proc. do 8,85 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła TVP1. Jej wynik w porównaniu do lipca 2016 roku zmalał o 19,01 proc. do 8,22 proc. Jednocześnie był to największy spadek w czołowej dziesiątce zestawienia. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, jest to najniższy miesięczny wynik tej stacji w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp-bedzie-emitowac-wiadomosci-teleexpress-i-panorame-w-tvp-info-jacek-kurski-krosowanie-niektorych-pasm ##

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (6,08 proc. udziału; wzrost o 0,66 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 36,59 proc. w lipcu 2016 roku do 33,20 proc. w lipcu 2017 roku - najniższego miesięcznego wyniku czterech głównych stacji w historii pomiarów oglądalności w naszym kraju.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TVN24, który zanotował najwyższy miesięczny udział w historii. Jego udział wyniósł 5,39 proc., po wzroście o 13,95 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/protesty-w-obronie-sadow-liderem-tvn24 ##

Szóste było TVP Info, którego udział zwiększył się o 19,48 proc. do 5,09 proc. Również i ta stacja lipiec 2017 roku zakończyła z jednym z najwyższych udziałów w historii nadawania.

Oba kanały w lipcu br. obszernie relacjonowały wizyty Donalda Trumpa oraz brytyjskiej pary książęcej w Polsce, a także bardzo medialne wydarzenia sejmowe, którym towarzyszyły protesty uliczne.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,67 proc.; wzrost 31,54 proc. - największy w top 10), TV Puls (3,15 proc.; - 5,12 proc.), TVN7 (3,13 proc.; - 7,40 proc.) i Puls 2 (1,99 proc.; + 9,34 proc.).

Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,49 proc., po spadku o 9,88 proc. Drugą lokatę zajął TVN. Jego wynik w lipcu br. zmniejszył się o 3,06 proc. do 11,09 proc.

Dalej uplasowały się TVP2 (5,23 proc udziału; w dół o 1,88 proc.), która wyprzedziła TVP1 (4,98 proc.; - 28,14 proc.). Obie stacje publicznego nadawcy w tym ujęciu zanotowały najniższe wyniki w historii.

W grupie wiekowej 16-59 liderem też był Polsat (w dół o 7,11 proc. do 11,36 proc.).

Największą widownię w lipcu 2017 roku, zgromadziła druga część tegorocznego Festiwalu Kabaretu w Koszalinie, którą w zeszłą niedzielę transmitował Polsat. Widowisko to miało średnio 2,82 mln osób, a udział stacji w tym czasie wyniósł 24,21 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Pierwszą część śledziło średnio 2,57 mln widzów (21,44 proc. udziału; trzecia pozycja w zestawieniu), a trzecią - 1,92 mln widzów (22,64 proc. udziału; ósma pozycja w zestawieniu). Wszystkie trzy części XXIII Festiwalu Kabaretu w Koszalinie miały średnio niemal 2,5 mln widzów, co dało Polsatowi 24,2 proc. udziału.

Drugie miejsce wśród hitów tygodnia zajęły „Fakty” TVN, które 20 lipca obejrzało 2,77 mln widzów (30,61 proc. udziału).

Czwarta pozycja należała do „Sprawy dla reportera”. Program Elżbiety Jaworowicz w zeszły czwartek na antenie TVP1 śledziło średnio 2,39 mln widzów (18,33 proc. udziału).

Oczko niżej znalazły się „Wiadomości”. Wydanie dziennika Jedynki z 16 lipca br. zgromadziło 2,37 mln widzów, co dało stacji 20,55 proc. udziału.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/4-15-mln-widzow-oredzia-andrzeja-dudy-wystapienie-beaty-szydlo-sledzilo-4-06-mln-osob ##

Trzecim najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym miesiącu był „Teleexpress” TVP1, który 2 lipca obejrzało 2,21 mln widzów (22,25 proc. udziału). Była to ósma topowa pozycja programowa w rankingu.

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo po 6 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVN i TVP1. Pięć lokat należało do programów Polsatu, a trzy - do TVP2.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Michał Kurdupski