RMF FM liderem w 2017 roku. Najniższy w historii wynik Jedynki, Eska wyprzedziła Trójkę

W 2017 roku na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu. Na czele spadków znalazła się Jedynka - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Średni udział RMF FM pod względem słuchania w 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,3 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,8 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. To najwyższy wynik tej rozgłośni od 2011 roku, kiedy to udział RMF FM wyniósł 26 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sluchalnosc-radia-w-miastach-powyzej-500-tys-mieszkancow-w-2017-roku-liderem-rmf-fm ##

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,2 proc., po spadku o 0,4 pkt. proc. Jest to najniższy wynik od wielu lat.

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8 proc., po spadku o 0,8 pkt. proc. Stacja ta zanotowała najniższy wynik w historii nadawania.

Oczko niżej, z wynikiem na poziomie 6,9 proc., uplasowała się sieć Eska. Stacja ta na czwarte miejsce awansowała z piątego. Jej udział względem 2016 roku poszedł do góry o 0,2 pkt. proc.

Pierwszą piątkę zamyka najwyżej sklasyfikowana Trójka, która spadła z miejsca czwartego. Jej udział w badanym okresie wyniósł 6,7 proc. po spadku o 1,2 pkt. proc. - największym w zestawieniu. Stacja ta odnotowała najgorszy wynik od 2009 roku (wówczas jej udział wyniósł 6,6 proc.).

Wysoki wzrost, wynoszący 0,4 pkt. proc., zanotowało Antyradio, którego wynik zwiększył się do 1,8 proc. Znaczący wzrost osiągnęły również RMF MAXXX i Radio Wawa - do góry o 0,3 pkt. proc. do odpowiednio 3,3 proc. i 1,4 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jedynka-i-trojka-z-rekordowo-niska-sluchalnoscia-w-iv-kwartale-2017-duze-wzrosty-rmf-fm-i-eski ##

19. miejsce z wynikiem na poziomie 0,5 pkt. proc. zanotowało Polskie Radio 24. Stacja ta jest nadawana analogowo od początku września 2016 roku, gdy przejęła ona częstotliwości wykorzystywane wcześniej przez Czwórkę. Dla porównania, Program IV Polskiego Radia i Polskie Radio 24 w 2016 roku miały 0,4 proc. udziału.

Dwa oczka wyżej uplasowała się nowa rozgłośnia Meloradio, która 4 września ub.r. zastąpiła Radio ZET Gold. Uśredniony udział ZET Gold i Meloradia w zeszłym roku wyniósł 0,8 proc., czyli 0,1 pkt. proc. więcej względem ZET Gold z poprzedniego roku.

Michał Kurdupski