RMF FM powiększa przewagę nad Radio ZET. Trójka coraz bliżej Jedynki

Pozycja lidera rynku radiowego w IV kwartale ub.r. należała do RMF FM. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało Muzo.fm, zaś na przeciwnym biegunie znalazła się Jedynka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od października do grudnia 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,7 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,49 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,5 proc., po spadku o 6,25 proc. Tym samym przewaga RMF FM nad Radiem ZET zwiększyła się z 9,7 pkt. proc. do 11,2 pkt. proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dzien-dobry-bardzo-z-wyzsza-sluchalnoscia-radio-zet-przegrywa-z-rmf-fm ##

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,5 proc., po spadku o 11,21 proc. - największym w zestawieniu.

Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,8 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 16,42 proc.

Pierwszą piątkę zamyka stacja VOX FM, której udział w badanym okresie wyniósł 4,2 proc. (wzrost o 16,67 proc.).

Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło Muzo.fm, które zajęło ostatnią lokatę. Udział tej rozgłośni zwiększył się o 100 proc. do 0,2 proc.

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

październik : grudzień 2010

październik  : grudzień 2011

październik : grudzień 2012

październik : grudzień 2013

październik : grudzień 2014

październik : grudzień 2015

RMF FM

26,1%

26,7%

24,6%

23,5%

24,1%

24,7%

Radio Zet

16,0%

15,7%

16,0%

15,5%

14,4%

13,5%

Jedynka

13,1%

12,2%

10,4%

10,4%

10,7%

9,5%

Trójka

8,0%

7,9%

7,3%

7,8%

6,7%

7,8%

VOX

1,4%

1,5%

1,8%

1,3%

3,6%

4,2%

Radio Maryja

2,1%

1,8%

2,8%

2,3%

1,7%

1,7%

TOK FM

1,4%

1,4%

1,1%

1,2%

1,2%

1,5%

RMF Classic

-

0,7%

0,9%

1,0%

1,2%

1,3%

Antyradio

-

-

-

-

0,7%

1,3%

Dwójka

0,7%

0,7%

0,5%

0,5%

0,5%

0,6%

Czwórka

0,2%

0,4%

0,6%

0,4%

0,5%

0,5%

Zet Chili

-

-

-

-

0,2%

0,3%

Radio Muzo.fm

0,1%

0,2%

0,2%

0,1%

0,1%

0,2%

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

październik 2014 : grudzień 2014

styczeń 2015 : marzec 2015

kwiecień 2015 : czerwiec 2015

lipiec 2015 : wrzesień 2015

październik 2015 : grudzień 2015

RMF FM

24,1%

25,7%

24,2%

24,9%

24,7%

Radio Zet

14,4%

13,2%

14,1%

13,8%

13,5%

Jedynka

10,7%

9,0%

9,8%

9,6%

9,5%

Trójka

6,7%

7,2%

8,3%

7,9%

7,8%

VOX

3,6%

4,0%

4,0%

3,5%

4,2%

Radio Maryja

1,7%

2,0%

1,6%

2,0%

1,7%

TOK FM

1,2%

1,3%

1,5%

1,4%

1,5%

RMF Classic

1,2%

1,2%

1,1%

1,2%

1,3%

Antyradio

0,7%

0,8%

1,1%

1,0%

1,3%

Dwójka

0,5%

0,4%

0,5%

0,5%

0,6%

Czwórka

0,5%

0,4%

0,6%

0,5%

0,5%

Zet Chili

0,2%

0,2%

0,3%

0,4%

0,3%

Radio Muzo.fm

0,1%

0,3%

0,1%

0,2%

0,2%

N=

21 079

20 907

21 048

20 938

21 047

)


 

Michał Kurdupski