Rozmowa syna z matką o nauce programowanie w kampanii MEN „Dobra szkoła” (wideo)

Ministerstwo Edukacji Narodowej rozpoczęło kolejny etap kampanii informacyjnej dotyczącej reformy edukacji. Tym razem resort w działaniach pod hasłem „Dobra szkoła” kładzie nacisk na umiejętności informatyczne uczniów.

Kampania informacyjna „Dobra szkoła” rozpoczęła się w styczniu br. i dotyczy reformy edukacji. Wówczas konwencja spotów reklamowych przenosiła uczniów do roku 2040, w którym już jako dorośli mówią oni o tym, kim są i o swoich życiowych dokonaniach, będących skutkiem systemu edukacji.

W obecnym etapie kampanii w spocie pokazano życie pewnej rodziny - nastolatka i jego matki. Chłopiec siedzi na kanapie z laptopem na kolanach i kolejno włącza za pomocą różnych aplikacji oświetlenie, odkurzacz, czajnik itp. Tymczasem jego matka nieopodal jest zajęta robieniem porządków i sprzątaniem. Chłopiec tłumaczy jej, że właśnie programuje inteligentne mieszkanie, by mama miała więcej czasu dla rodziny. 30-sek. film kończy się sceną, w której widzimy kobietę odpoczywającą z rodziną.

MEN na swojej stronie internetowej tłumaczy, że obecnie emitowane spoty mają pokazywać to, w jaki sposób zmiany w oświacie wpłyną na rozwijanie wśród uczniów umiejętności informatycznych, w tym nauki programowania.

„W nowej podstawie programowej wyraźnie podkreśliliśmy, że szkoła ma stwarzać uczniom warunki do nabywania wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązywania problemów z wykorzystaniem metod i technik wywodzących się z informatyki. Wskazaliśmy jako istotne umiejętności logicznego i algorytmicznego myślenia, programowania, posługiwania się aplikacjami komputerowymi oraz wyszukiwania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł” - czytamy na stronie MEN.

Kampania obejmuje emisję spotów w telewizji, radiu, internecie oraz reklamy w prasie.  Dodatkowo do końca marca Kuratorzy Oświaty i Wojewodowie będą kontynuowali w swoich regionach spotkania z rodzicami, nauczycielami, dyrektorami szkół i samorządowcami.

Nie udało nam się ustalić, jakie agencje odpowiadają za realizację kampanii resortu.

bg