Rynek przeglądarek internetowych: Chrome i IE w górę, traci Firefox

Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w kwietniu powiększył przewagę nad konkurencją. Aplikacja Google zyskała również na polskim rynku, odrabiając część strat do liderującego Firefoksa.
 

Z danych StatCounter wynika, że w kwietniu Chrome miał w skali globalnej 39,15 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 38,07 proc. w marcu. Internet Explorer Microsoftu również zanotował w tym samym czasie wzrost - z 29,3 proc. do 29,71 proc. rynkowego udziału.

Stracił natomiast trzeci w rankingu Firefox - z 20,87 proc. do 20,06 proc. Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (8 proc. - spadek o 0,5 pkt. proc.) i Opera (1,01 proc. - spadek o 0,16 pkt. proc.).



W Polsce wciąż zdecydowanie prowadzi Firefox, ale między marcem a kwietniem zanotował on spadek z 44,82 proc. do 44,26 proc. udziału w naszym rynku. Zyskał na tym drugi Chrome, który zwiększył swój rynkowy udział z 33,7 proc. do 34,51 proc.

Oprócz Firefoksa stracił także trzeci Internet Explorer (z 12,46 proc. do 12,28 proc.) i czwarta Opera (z 6,02 proc. do 5,85 proc.), a niewielki wzrost zanotowała zamykająca ranking aplikacja Safari (z 1,82 proc. do 1,85 proc.).

km