Rzeczywistość coraz bardziej wirtualna, rewolucja 5G, smart wszystko (relacja z Mobile World Congress 2018)

Targi Mobile World Congress 2018 to największe targi urządzeń mobilnych i usług telekomunikacyjnych. Event pokazuje jak będzie wyglądała przyszłość telekomunikacji i szeroko rozumianej mobilności. Tegoroczne hasło imprezy „Creating Better Future” wyraźnie zasygnalizowało, że branża nowych technologii nie traktuje tej imprezy w kategorii igrzysk, stworzonych w celu samouwielbienia, a chce zaoferować światu znacznie więcej - relacjonuje dla Wirtualnemedia.pl Adam Samsel z Leo Burnett.

Podczas targów w Barcelonie zostały zaprezentowane innowacyjne rozwiązania, usługi i prototypy urządzeń, które odpowiadają na nasze potrzeby i dzięki temu wnoszą coś wartościowego w życie, zmieniając je na lepsze - teraz i w przyszłości.

Rewolucja dzieje się z 5G

5G to przyszłość dla całej branży, ale przede wszystkim dla operatorów komórkowych, ponieważ technologia ta zmieni rolę, jaką operatorzy pełnią w naszym życiu. Owa zmiana nie będzie dotyczyć wyłącznie szybkości transferu i ilości przesyłanych gigabajtów, czy też czasu wgrywania ulubionego filmu na serwisie streamingowym. 5G będzie wyznaczać nowe standardy w komunikacji międzyludzkiej, poprawiając jakość naszego życia, dbając o nasze zdrowie i bezpieczeństwo w czasie rzeczywistym, optymalizując sposób w jaki pracujemy, podróżujemy lub bawimy się. 5G pozwoli skuteczniej zarządzać ruchem w mieście lub na lotniskach, oferując smart rozwiązania.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mobile-world-congress-2018-relacja-5g-connected-car-smartfony-internet-rzeczy ##

Rewolucję wspierać będzie rozwój IoT i sztuczna inteligencja, dzięki którym do komunikacji nie potrzebny będzie smartfon. Jeśli chodzi o operatorów, to przykładowo Orange i T-Mobile pracują już nad inteligentnymi głośnikami, które przy pomocy AI pozwolą komunikować się ze światem. I jest to już niedaleka przyszłość, bo komercyjny start wprowadzenia niektórych rozwiązań planowany jest w wybranych krajach w ciągu najbliższych dwóch lat.

Smartony: say cheese

Targi w Barcelonie to doskonała okazja dla producentów sprzętu do zaprezentowania konsumentom, branży i mediom swoich najnowszych smartfonów, tabletów i zegarków. W tym roku na targach odbyło się kilka premier nowych smartfonów chociaż było ich mniej niż w latach ubiegłych. Największą z nich był nowy Samsung Galaxy S9 i S9+, którego ulepszony aparat z funkcją super slow motion, robi naprawdę fajne wrażenie.

Zresztą aparaty wydawały się głównym obszarem innowacji i  ulepszeń ze strony wszystkich producentów. Wykorzystanie AI do robienia optymalnych zdjęć lub funkcje stabilizacji obrazu pozwalające robić zdjęcia w ruchu to tylko niektóre z nich. Jest to odpowiedź na potrzeby młodszych konsumentów (millenialsi i generacja z), którzy częściej komunikują się ze światem przez obraz nie za pomocą słowa.

Wirtualna rzeczywistość coraz bardziej rzeczywista

Większość osób z branży pamięta z różnych opracowań trendów, że kolejne lata będę rokiem mobile. Po targach w Barcelonie można zaryzykować stwierdzenie, że kolejne lata będą latami wirtualnej rzeczywistości. I chociaż VR to już nie żadna nowość, to widać, że cały czas wzbudza zainteresowanie oraz ekscytację, o czym świadczą kolejki oraz reakcje ludzi testujących gogle VR. Zwłaszcza, że gogle VR ewoluują i oferują coraz bardziej wyrafinowaną i wciągającą rozrywkę, nie ograniczającą się do zabijania zombi, czy przejażdżki kolejką górską. Można pograć w ping ponga, pokopać piłkę lub pojeździć na desce, czy samochodem. Obserwując emocje na twarzach ludzi, widać że przeżycia są ogromne.

Kategoria się rozwija, zwiększa się poziom interakcji i zaangażowania użytkownika. Widać, że producenci starają się wyjść poza gamingową niszę i zmienić postrzeganie gogli jako wyłącznie fajnego gadżetu do smartfona. Jednym z trendów wskazanych przez Trendwatching dotyczącym VR jest Virtual Actualization, który dzięki bardziej immersyjnym doświadczeniom pozwala na rozwój i naukę nowych umiejętności. I to rzeczywiście było widać.

Przyszłość mobilności

To wcale nie smartofny… a samochody! To hasło wykorzystywane przez jedną z marek motoryzacyjnych, podkreśla że marki samochodów nie zamierzają oddawać pola firmom technologicznym. Firmy motoryzacyjne nie chcą już oferować wyłącznie samochodów i prezentują swój nowy produkt - mobilność.

Samochód może być smartfonem - pewnie. Wystarczy w ustawieniach swojego smartfona wybrać „samochód” i staje się on naszym narzędziem komunikacji ze światem, z którego pomocą możemy rozmawiać, wysyłać sms-y bez wykorzystania telefonu. A dzięki technologii 5G samochód staje się w pełni autonomiczny, oferując nam nowy wymiar mobilności. Może do nas podjechać sam na parkingu lub ustalić najbardziej optymalną trasę, pozwalając nam na pełną wolność podczas podróży (Smart zaproponował rozwiązanie odcinające pasażera od świata na zewnątrz), dbając jednocześnie o ekologię i bezpieczeństwo.

Smart miasta, smart komunikacja, smart home, smart zdrowie

Wszyscy stajemy się coraz bardziej smart, bo wszystko dookoła nas robi się coraz bardziej smart. Na stoisku producentów systemów, aplikacji, technologii, urządzeń i smartfonów prezentowane były smart usługi  i produkty, aplikacje które sprawiały, że nasze życie stawało się bardziej smart. Smart lustro, smart coffee, smart opaski, to tylko niektóre z prezentowanych produktów, które mają za zadanie podnosić jakość naszego życia i podejmować smartne decyzje. I jak to w życiu. Część z nich była faktycznie smart, a część tylko pozornie.

Na zakończenie

Producenci dołożyli wiele starań aby zapewnić wysoki „user experience” swoich innowacyjnych produktów, pozwalając doświadczać ich niezwykłych możliwości.  Fajnie że technologia tak wszech obecna i powszechna w naszym codziennym życiu, potrafi wzbudzić tak wiele radości i ekscytacji.

Adam Samsel, senior strategic planner Leo Burnett

tw