Scripps Networks Interactive poprzez brytyjską spółką zależną Southbank Media Ltd. za 854 mln euro kupił 100 proc. akcji w spółce N-Vision od Grupy ITI i Grupy Canal+. To N-Vision bezpośrednio i pośrednio (poprzez Polish Television Holding) posiada 52,7 proc. udziału w kapitale TVN. Scripps przejął również zadłużenie telewizyjnej spółki wynoszące w sumie 856 mln euro. Transakcja została ogłoszona już w marcu br., a jej finalizacja wymagała zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (została wydana w czerwcu) jak i irlandzkiego urzędu antymonopolowego.
- Pozyskanie TVN jest niezwykle ważnym krokiem w realizacji strategii międzynarodowej ekspansji Scripps Networks Interactive, dzięki któremu zajęliśmy wiodącą pozycję na jednym z najważniejszych rynków mediów w Europie Środkowej. TVN jest silną i rentowną spółką, zarządzaną przez świetną kadrę menedżerów pod kierownictwem Markusa Tellenbacha. Wierzymy, że nasze zaangażowanie zapewni dalszy długoterminowy rozwój firmy - mówi Kenneth W. Lowe, przewodniczący rady nadzorczej, prezes i dyrektor generalny Scripps Networks Interactive
- Zamknięcie umowy przez Scripps Networks Interactive jest kluczowym krokiem w kierunku dalszego rozwoju TVN w Polsce i w regionie. Dzięki strategicznemu wsparciu nowego właściciela jesteśmy w idealnej sytuacji, żeby rozszerzyć nasze wyjątkowe portfolio programów, jak również zwiększyć zakres ich wykorzystania na różnorodnych cyfrowych platformach medialnych w kraju i za granicą. Cieszy nas perspektywa osiągania wspólnych korzyści ze współpracy z naszym nowym akcjonariuszem większościowym - mówi Markus Tellenbach, prezes i dyrektor generalny TVN.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wlasciciele-grupy-iti-pozegnali-sie-z-pracownikami-tvn ##
Do rady nadzorczej TVN zostały powołane trzy osoby z najwyższego kierownictwa Scripps Networks Interactive: Joe NeCastro, dyrektor ds. rozwoju; Jim Samples, prezes Scripps Networks International oraz Cynthia Gibson, dyrektor ds. prawnych.
Zgodnie z polskim prawem w ciągu trzech miesięcy od zrealizowania zakupu Scripps Networks Interactive ma obowiązek złożenia oferty publicznej zwiększającej jego udział do 66 proc. w kapitale TVN. Scripps w czerwcu br. zgłosił intencję nabycia 100 proc. akcji TVN i wyprowadzenia spółki z Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Cena oferty publicznej nie została jeszcze określona.
Scripps Networks jest właścicielem marek telewizyjnych i internetowych takich jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz Great American Country, które docierają łącznie do ponad 190 milionów odbiorców. Kanały Scripps Networks Interactive są obecne w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce.
Przejęcie pakietu kontrolnego w TVN jest najnowszym etapem ekspansji Scripps Networks Interactive w Europie. Wcześniej w 2011 roku koncern zawiązał w Wielkiej Brytanii spółkę joint-venture z BBC Worldwide na portfolio UKTV, składając się z 10 kanałów rozrywkowych i lifestylowych.
Grupa TVN jest nadawcą 13 kanałów telewizyjnych, w tym TVN, TVN7, TVN24, TVN Style, TVN Turbo i TTV, ma w portfolio też serwis wideo na żądanie Player.pl. W I kwartale br. spółka miała 363 mln zł przychodów, a jej zysk netto wyniósł 79 mln zł (więcej na ten temat).
po
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/scripps-networks-interactive-sfinalizowal-zakup-tvn