Serwisy dzienników: na czele Fakt.pl przed Wyborcza.pl i SE.pl, w dół Wyborcza.biz i Gazetaprawna.pl

Fakt.pl ma najwięcej użytkowników i odsłon wśród serwisów dzienników ogólnopolskich, natomiast na najdłuższej odwiedzających przyciąga PB.pl. W skali roku spore spadki odwiedzalności zanotowały Wyborcza.biz i Gazetaprawna.pl.

W październiku br. Fakt.pl (Grupa Onet-RASP) odwiedziło 6,31 mln realnych użytkowników (czyli 22,96 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 98,92 mln odsłon, a każdy korzystał ze strony przeciętnie przez 16 minut i 45 sekund (16:45) - wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Pod względem liczby użytkowników serwis nieznacznie (o 165,3 tys.) wyprzedził Wyborcza.pl (Agora), notując przy tym o 40,26 mln więcej odsłon. Z „Gazetą Wyborczą” jest związana także witryna gospodarcza Wyborcza.biz, która w zeszłym miesiącu zanotowała 1,27 mln użytkowników i 2,53 mln odsłon. We wszystkich witrynach „GW” od prawie czterech lat obowiązuje płatny system dostępu do treści, z którego obecnie korzysta już ponad 110 tys. osób.

Portal „Super Expressu” (ZPR Media) przy 5,78 mln użytkowników zanotował 35,9 mln odsłon i 5:05 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. PrzegladSportowy.pl (Grupa Onet-RASP) miał 3,39 mln użytkowników, 27,67 mln odsłon i 8:48 minuty przeciętnego czasu korzystania, a portal „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) - miesiąc temu udostępniony na stałe w nowej odsłonie - zanotował 2,73 mln użytkowników, 10,81 mln odsłon i 5:03 minuty średniego czasu korzystania.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/youtube-google-i-ceneo-mocno-w-gore-instagram-i-snapchat-w-dol-gemius-pbi-z-pazdziernika ##

Z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) związane są trzy serwisy, z których Gazetaprawna.pl w zeszłym miesiącu przy 1,99 mln użytkowników miał 7,24 mln odsłon, a Dziennik.pl - przy 1,92 mln użytkowników 12,86 mln odsłon, natomiast zdecydowanie najniższe wyniki (521,2 tys. użytkowników i 2,1 mln odsłon) osiągnął Forsal.pl.

Wśród portali dzienników zajmujących się wyłącznie gospodarką najpopularniejszy jest PB.pl (Bonnier Business Polska) z 647,6 tys. użytkowników, 4,31 mln odsłon i 19:10 minuty przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego. W serwisie na początku br. wraz z nową odsłoną wprowadzono zmieniony system płatnego dostępu do treści. Z kolei Parkiet.com (Gremi Media) zanotował 110,2 tys. użytkowników, 1,68 mln odsłon i 16:30 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Serwisy dzienników ogólnopolskich w październiku 2017 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

fakt.pl

6 306 125

98 920 978

0:16:45

22,96%

wyborcza.pl

6 140 781

58 660 552

0:09:51

22,36%

se.pl

5 781 203

35 900 629

0:05:05

21,05%

przegladsportowy.pl

3 395 927

27 673 078

0:08:48

12,37%

rp.pl

2 734 013

10 815 391

0:05:03

9,96%

gazetaprawna.pl

1 987 488

7 236 564

0:04:08

7,24%

dziennik.pl

1 918 658

12 859 252

0:05:28

6,99%

wyborcza.biz

1 275 898

2 527 848

0:01:34

4,65%

polskatimes.pl

846 523

2 142 553

0:01:25

3,08%

pb.pl

647 567

4 310 422

0:19:10

2,36%

forsal.pl

521 217

2 100 693

0:04:21

1,90%

parkiet.com

110 171

1 684 273

0:16:30

0,40%

Tylko na komputerach Fakt.pl odwiedziło 3,39 mln internautów, którzy wykonali 43,51 mln odsłon, a każdy spędził w serwisie przeciętnie 14:13 minuty. Wyborcza.pl zanotowała o 217,7 tys. użytkowników i 11,19 mln odsłon mniej.

SE.pl miał 3,58 mln użytkowników i 18,65 mln odsłon, a Przegladsportowy.pl - 2,16 mln użytkowników i 11,56 mln odsłon.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-gazet-codziennych-2017-rok-dane-zkdp ##

Z PB.pl odwiedzający korzystał średnio przez 28:15 minuty, a z Parkiet.com - przez 20:56 minuty.

Serwisy dzienników ogólnopolskich w październiku 2017 r.  na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

fakt.pl

3 394 381

43 513 837

0:14:13

12,36%

wyborcza.pl

3 612 046

32 326 446

0:10:09

13,15%

se.pl

3 578 043

18 656 758

0:04:01

13,03%

przegladsportowy.pl

2 162 261

11 564 510

0:06:05

7,87%

rp.pl

1 759 470

6 730 543

0:05:19

6,41%

gazetaprawna.pl

1 470 805

4 626 450

0:03:39

5,36%

dziennik.pl

1 014 690

6 113 043

0:06:11

3,69%

wyborcza.biz

718 881

1 371 042

0:01:31

2,62%

polskatimes.pl

390 179

1 022 762

0:01:46

1,42%

pb.pl

390 080

3 089 734

0:28:15

1,42%

forsal.pl

300 699

1 038 810

0:04:14

1,09%

parkiet.com

70 998

1 374 996

0:20:56

0,26%

Portal „Faktu” na smartfonach i tabletach zanotował już wyższe wyniki odwiedzalności niż na komputerach: minimalnie więcej użytkowników (3,99 mln), znaczenie więcej odsłon (55,41 mln, wobec 43,51 mln na komputerach) oraz nieco dłuższy przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego (14:21 minuty).

Wyborcza.pl też miała w mobile’u więcej użytkowników niż na desktopie (3,66 mln wobec 3,61 mln), a Przegladsportowy.pl - więcej odsłon (16,11 mln wobec 11,56 mln).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rzeczpospolita-i-dziennik-baltycki-liderami-w-i-iii-kwartale-sprzedaz-e-wydan-dziennikow ##

Serwisy dzienników ogólnopolskich w październiku wrześniu 2017 r.  na smartfonach i tabletach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

fakt.pl

3 995 115

55 407 141

0:14:21

14,55%

wyborcza.pl

3 662 462

26 334 106

0:06:30

13,34%

se.pl

3 013 665

17 243 871

0:04:59

10,97%

przegladsportowy.pl

1 879 847

16 108 568

0:08:54

6,85%

rp.pl

1 182 042

4 084 848

0:03:47

4,30%

gazetaprawna.pl

633 088

2 610 114

0:04:31

2,31%

dziennik.pl

1 101 902

6 746 208

0:03:49

4,01%

wyborcza.biz

650 309

1 156 806

0:01:25

2,37%

polskatimes.pl

499 458

1 119 791

0:01:01

1,82%

pb.pl

283 594

1 220 688

0:04:56

1,03%

forsal.pl

231 238

1 061 883

0:04:18

0,84%

parkiet.com

-

309 277

-

-

W skali roku Fakt.pl zyskał 0,76 pkt proc. zasięgu (to 3,4 proc. w górę), natomiast liczba odsłon serwisu zmalała aż o 91 mln (czyli 47,9 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego wydłużył się o 16 sekund (a więc 1,6 proc.).

Wyborcza.pl przy wzroście zasięgu o 0,79 pkt proc. (3,7 proc.) straciła 5,62 mln odsłon i 2:51 minuty przeciętnego czasu korzystania (to 8,7 i 22,4 proc. w dół). Z kolei SE.pl zyskał 1,44 pkt proc. zasięgu, 1,27 mln odsłon i 3 sekundy średniego czasu korzystania (to 7,3, 3,7 i 1 proc. w górę).

Rp.pl przy wzroście zasięgu o 1,64 pkt proc. (czyli 19,7 proc.) zanotował spadek liczby odsłon o 9,88 mln (47,7 proc. w dół) i średniego czasy spędzonego przez użytkownika o 2:52 minuty (36,2 proc. w dół). Podobna zmiana nastąpiła w przypadku Polskatimes.pl: wzrost zasięgu o 0,48 pkt proc. (18,5 proc.) oraz spadek liczby odsłon o 588,5 tys. i średniego czasu korzystania o 1:22 minuty (to 21,5 i 49,1 proc. w dół). Przegladsportowy.pl zyskał natomiast 0,69 pkt proc. zasięgu (5,9 proc. w górę), ale stracił 1,8 mln odsłon i 3:46 minuty przeciętnego czasu korzystania (to spadki o 6,1 i 30 proc.).

Z kolei Gazetaprawna.pl zanotowała spadki o 1,32 pkt proc. zasięgu, 745,2 tys. odsłon (to 15,4 i 9,3 proc. w dół), a Wyborcza.biz - 1,02 pkt proc. zasięgu, 2,45 mln odsłon i 1:09 minuty średniego czasu korzystania (to 18, 49,3 i 42,3 proc. w dół).

tw