Smaker przed Kwestią Smaku na czele serwisów kulinarnych, mocno w górę Beszamel.se.pl i Mniammniam (TOP15)

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem kulinarnym jest niezmienne Smaker.pl, wyprzedzający Kwestiasmaku.com, Przyslijprzepis.pl i Mojegotowanie.pl. Dwa pierwsze zanotowały w skali roku duże wzrosty odwiedzalności, podobnie jak Beszamel.se.pl i Mniammniam.com. Zmalały natomiast zasięgi Durszlak.pl, Ugotuj.to i Gotujmy.pl.

We wrześniu br. serwis Smaker.pl (Grupa Interia.pl) odwiedziło 3,65 mln realnych użytkowników, czyli 13,7 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 23,62 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 5 minut i 27 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu pod względem liczby realnych użytkowników i odsłon znalazł się blog Kwestiasmaku.com (z 2,93 mln użytkowników i 17,25 mln odsłon). Przeciętny odwiedzający spędził w tej witrynie 7 minut i 32 sekundy. W zestawieniu znalazły się jeszcze dwa blogi: Zajadam.pl (z 1,25 mln użytkowników i 2,35 mln odsłon) oraz Olgasmile.com (z 1,19 mln użytkowników i 8,66 mln odsłon). Z tego drugiego każdy odwiedzający korzystał średnio aż przez 19 minut i 9 sekund - to zdecydowanie najlepszy wynik w rankingu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wyniki-gemius-pbi-wrzesien-2017 ##

Po ponad dwa miliony użytkowników miały dwie witryny należące do Burda International Polska: Przyślijprzepis.pl (2,33 mln użytkowników i 6,35 mln odsłon) i Mojegotowanie.pl (2,15 mln użytkowników i 4,64 mln odsłon). Za to Durszlak.pl i Mniammniam.com przy nieco poniżej 2 mln użytkowników miały ponad 8 mln odsłon - odpowiednio 8,42 i 8,1 mln.

Na liście są dwa działy kulinarne portali ogólnotematycznych: Beszamel.se.pl (1,67 mln użytkowników i 2,64 mln odsłon) i Kuchnia.wp.pl (1,66 mln użytkowników) i 7,47 mln odsłon).

Są również trzy witryny firm z branży spożywczej i handlowej, które promują w nich swoje produkty. Doradcasmaku.pl (należący do Prymatu) miał 1,52 mln użytkowników i 5,47 mln odsłon), Przepisy.pl (własność Unilever Polska) - 1,47 mln użytkowników i 4,76 mln odsłon, Kuchnialidla.pl (należąca do Lidl Polska) - 1,14 mln użytkowników i 3,53 mln odsłon.

TOP15 serwisów kulinarnych we wrześniu 2017 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

smaker.pl

3 653 595

23 619 704

0:05:27

13,69%

kwestiasmaku.com

2 929 110

17 251 971

0:07:32

10,97%

przyslijprzepis.pl

2 330 771

6 346 354

0:02:35

8,73%

mojegotowanie.pl

2 156 942

4 636 467

0:01:52

8,08%

durszlak.pl

1 999 294

8 423 628

0:03:58

7,49%

mniammniam.com

1 922 830

8 100 733

0:02:42

7,20%

se.pl - beszamel

1 674 870

2 642 034

0:01:17

6,27%

wp.pl - kuchnia

1 661 378

7 472 254

0:05:29

6,22%

ugotuj.to

1 536 008

6 308 641

0:02:09

5,75%

doradcasmaku.pl

1 520 552

5 466 916

0:04:26

5,70%

przepisy.pl

1 474 081

4 765 171

0:02:38

5,52%

zajadam.pl

1 256 094

2 351 107

0:01:35

4,70%

gotujmy.pl

1 197 045

2 485 520

0:01:47

4,48%

olgasmile.com

1 190 593

8 663 238

0:19:09

4,46%

kuchnialidla.pl

1 145 683

3 535 220

0:02:20

4,29%

Tylko na komputerach Smaker.pl miał w minionym miesiącu 2,07 mln użytkowników, 12,14 mln odsłon oraz 5 minut i 35 sekund spędzone średnio przez odwiedzającego.

Po 1-1,4 mln użytkowników zanotowały Kwestasmaku.com, Kuchania.wp.pl, Durszlak.pl i Przyślijprzepis.pl. Z kolei na Olgasmile.com przeciętny odwiedzający spędził aż 34 minuty i 14 sekund.

TOP15 serwisów kulinarnych we wrześniu 2017 r.  na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

smaker.pl

2 074 965

12 139 779

0:05:35

7,77%

kwestiasmaku.com

1 374 511

6 981 589

0:05:32

5,15%

wp.pl - kuchnia

1 178 780

5 716 903

0:06:14

4,42%

durszlak.pl

1 080 496

3 588 523

0:03:24

4,05%

przyslijprzepis.pl

1 079 954

2 627 002

0:02:21

4,05%

mojegotowanie.pl

969 485

1 542 607

0:01:24

3,63%

ugotuj.to

881 030

3 272 729

0:01:54

3,30%

doradcasmaku.pl

869 075

3 104 503

0:02:32

3,26%

mniammniam.com

833 133

3 230 557

0:03:30

3,12%

se.pl - beszamel

796 202

1 049 041

0:01:15

2,98%

przepisy.pl

705 384

2 140 827

0:02:42

2,64%

onet.gotowanie

629 914

3 058 615

0:05:26

2,36%

kuchnialidla.pl

584 035

2 285 172

0:04:08

2,19%

olgasmile.com

583 700

6 494 228

0:34:14

2,19%

gotujmy.pl

540 898

1 120 570

0:01:55

2,03%

Na smartfonach i tabletach Smaker.pl miał nieco mniejszą odwiedzalność (1,96 mln użytkowników i 11,48 mln odsłon) niż na komputerach, natomiast Kwestiasmaku.com - wyższą (1,76 mln użytkowników i 10,27 mln odsłon).

Kuchania.wp.pl znalazła się dopiero na 15. miejscu z 616,6 tys. użytkowników i 1,75 mln odsłon.

TOP15 serwisów kulinarnych we wrześniu 2017 r. na smartfonach i tabletach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

smaker.pl

1 960 208

11 479 925

0:04:15

7,34%

kwestiasmaku.com

1 759 087

10 270 382

0:08:13

6,59%

przyslijprzepis.pl

1 404 387

3 719 352

0:02:30

5,26%

mojegotowanie.pl

1 311 264

3 093 859

0:02:03

4,91%

mniammniam.com

1 169 700

4 870 175

0:01:57

4,38%

durszlak.pl

1 035 302

4 835 106

0:04:06

3,88%

se.pl - beszamel

967 332

1 592 993

0:01:11

3,62%

przepisy.pl

808 797

2 624 344

0:02:27

3,03%

zajadam.pl

776 043

1 393 850

0:01:42

2,91%

ugotuj.to

772 350

3 035 913

0:02:07

2,89%

mojewypieki.com

721 519

3 057 330

0:05:14

2,70%

gotujmy.pl

717 205

1 364 950

0:01:32

2,69%

doradcasmaku.pl

701 330

2 362 412

0:06:29

2,63%

olgasmile.com

645 980

2 169 009

0:04:22

2,42%

wp.pl - kuchnia

616 648

1 755 351

0:02:50

2,31%

Smaker.pl w skali roku zyskał 5,58 pkt proc. zasięgu i 9,98 mln odsłon (to 68,8 i 73,2 proc. w górę), przy minimalnym spadku średniego czasu korzystania przez użytkownika.

Z kolei Kwestiasmaku.com osiągnęła wzrosty o 3,55 pkt proc. zasięgu i 5,06 mln odsłon (czyli o 47,8 i 41,5 proc.), Przyślijprzepis.pl - o 1,24 pkt proc. zasięgu i 1,25 mln odsłon (16,6 i 24,7 proc.), Mojegotowanie.pl - o 2,2 pkt proc. zasięgu i 1,51 mln odsłon (37,4 i 48,1 proc.). W każdym z tych serwisów wydłużył się też przeciętny czas spędzony przez odwiedzającego.

Jeszcze większe procentowe wzrosty odwiedzalności zanotowały Mniammniam.com (o 3,2 pkt proc., czyli 80 proc., i 4,89 mln odsłon, czyli 152,6 proc.) oraz Beszamel.se.pl. Ten drugi serwis we wrześniu ub.r. nie znalazł się nawet w czołowej piętnastce, czyli zanotował poniżej 920 tys. użytkowników.

Z kolei Durszlak.pl stracił z roku na rok 1,12 pkt proc. zasięgu i 2,14 mln odsłon (to 13 i 20,2 proc. w dół), Ugotuj.to - 0,61 pkt proc. zasięgu (9,6 proc. w dół), a Gotujmy.pl - 0,46 pkt proc. zasięgu i 1,25 mln odsłon (9,3 i 33,5 proc. w dół).

tw