ABC Zdrowie wyprzedziło Poradnik Zdrowie. Mocno w górę Infozdrowie24 i Medme.pl - w dół Doz.pl i Medonet.pl (TOP20 stron o zdrowiu)

ABCzdrowie.pl dzięki znaczącemu wzrostowi zasięgu awansowało na pozycję lidera stron o zdrowiu, wyprzedzając PoradnikZdrowie.pl. W skali roku procentowo jeszcze więcej zyskały Infozdrowie24, Medme.pl, Zdrowie.gazeta.pl i ArturTopolski.pl, natomiast spadki oprócz PoradnikZdrowie.pl zanotowały Doz.pl, Medonet.pl i Wylecz.to.

fot. tvn

Serwis ABCzdrowie.pl (należący do Wirtualnej Polski) w grudniu ub.r. odwiedziło 6,83 mln realnych użytkowników, czyli 24,78 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 44,26 mln odsłon, a każdy spędził na niej przeciętnie 8 minut i 54 sekundy - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Miesiąc temu w serwisie wprowadzono możliwość internetowego umawiania wizyt lekarskich.

PoradnikZdrowie.pl (Grupa ZPR Media) zanotował natomiast 5,87 mln realnych użytkowników, 19,04 mln odsłon oraz 3 minuty i 58 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Z kolei serwis Mp.pl miał 3,47 mln użytkowników, 12,64 mln odsłon oraz 4 minuty i 11 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika.

W rankingu znalazły się dwie witryny Grupy Onet: sekcja o zdrowiu witryny Kobieta.onet.pl (z 2,77 mln użytkowników i 8,14 mln odsłon) oraz Medonet.pl (z 2,56 mln użytkowników i 7,1 mln odsłon), oraz trzy serwisy z Grupy Gazeta.pl: Infozdrowie24.pl (2,27 mln użytkowników i 5,53 mln odsłon), Zdrowie.gazeta.pl (1,97 mln użytkowników i 5,42 mln odsłon) oraz dział Tylko Zdrowie na Wyborcza.pl (420,6 tys. użytkowników i 586,1 tys. odsłon). Natomiast do Wirtualnej Polski należy też Kardiolo.pl (482,7 tys. użytkowników i 1,48 mln odsłon).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/onet-rasp-przed-wirtualna-polska-w-dol-ceneo-w-gore-olx-strony-infor-biznes-i-dysk-google-dane-gemius-pbi-ze-stycznia ##

W zestawieniu są również apteka internetowa Doz.pl (2,1 mln użytkowników i 6,27 mln odsłon), serwis sieci przychodni Enel-Med (338,7 tys. użytkowników i 2,03 mln odsłon) oraz blog ArturTopolski.pl (544,8 tys. użytkowników i 2,37 mln odsłon).

W skali roku ABCzdrowie.pl zyskało 7,3 pkt proc. zasięgu, 20 mln odsłon oraz dwie minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika - to odpowiednio 41,8, 82,8 i 29 proc. w górę. Dzięki temu witryna wyprzedziła pod względem zasięgu PoradnikZdrowie.pl, który zanotował spadek o 2,83 pkt proc. (czyli 11,7 proc.). Jednocześnie stracił 3,58 mln odsłon i 44 sekundy średniego czasu korzystania (to 15,8 i 15,6 proc. w dół).

Procentowo największe wzrosty zasięgu zanotowały Medme.pl (o 0,99 pkt proc., czyli 176,8 proc.), Infozdrowie24.pl (o 4,95 pkt proc., 150,9 proc.), ArturTopolski.pl (o 1,03 pkt proc., 108,4 proc.), Zdrowie.gazeta.pl (o 3,71 pkt proc., 107,8 proc.), oraz sekcja Zdrowie na Kobieta.onet.pl (o 4,15 pkt proc., 70,5 proc.).

Za to Doz.pl straciła 2,08 pkt proc. zasięgu i 1,75 mln odsłon (to 21,4 i 21,8 proc. w dół), Wylecz.to - 0,56 pkt proc. zasięgu i 107,2 tys. odsłon (10,1 i 3,5 proc.), a Medonet.pl - 0,61 pkt proc. zasięgu i 1,54 mln odsłon (6,1 i 17,8 proc.).

Strony Wirtualnej Polski o zdrowiu i medycynie odwiedziło łącznie 7,03 mln internautów, którzy wykonali 48,09 mln odsłon i korzystali średnio przez 9 minut i 37 sekund.

Witryny ZPR Media z tej kategorii miały 5,87 mln użytkowników i 19,04 mln odsłon, strony Grupy Onet-RASP - 4,28 mln użytkowników i 15,43 mln odsłon, a serwisy Grupy Gazeta.pl - 3,39 mln użytkowników i 11,53 mln odsłon.

Natomiast serwisy Grupy Medforum (m.in. Forumdermatologiczne.pl, Forumdinekologiczne.pl, Forumstomatologiczne.pl itp.) miały 1,12 mln użytkowników i 3,12 mln odsłon.

Serwisy Wirtualnej Polski zyskały w skali roku 6,91 pkt proc. zasięgu i 20,2 mln odsłon (to 37,1 i 72,4 proc. w górę), strony Grupy Gazeta.pl - 6,09 pkt proc. zasięgu i 6,28 mln odsłon (czyli 97,9 i 119,5 proc.), a witryny Grupy Onet-RASP - 1,81 pkt proc. zasięgu (to 13,2 proc. w górę), przy spadku liczby odsłon o 432,8 tys. (a więc 2,7 proc.).

Z kolei strony Grupy ZRP Media straciły 2,83 pkt proc. zasięgu i 3,58 mln odsłon (to 11,7 i 15,8 proc. w dół).

tw