Snap wprowadza na rynek okulary Spectacles w cenie 129 dolarów, sprzedaje je w automatach

Firma Snap, właściciel aplikacji Snapchat, wprowadził do szerokiej sprzedaży okulary Spectacles pozwalające na robienie krótkich filmów i wysyłanie ich do sieci. Sprzęt oferowany w cenie 129 dolarów jest dystrybuowany w internecie, a także za pomocą dedykowanych automatycznych stoisk w Stanach Zjednoczonych.

Po raz pierwszy Spectacles zostały zaprezentowane przez Snapa pod koniec września ub.r. Spectacles są pierwszym produktem z kategorii sprzętu elektronicznego w ofercie właściciela Snapchata. Chodzi o rodzaj okularów pozwalających na robienie krótkich filmów wideo i szybkie zamieszczanie ich na koncie w aplikacji Snapchat.

Producent zapewnia, że okulary pozwalają na rejestrowanie krótkich (do 10 sekund) sekwencji filmowych, na których znajdzie się dokładnie to, co widzi w danej chwili użytkownik.

Obiektyw kamery Spectacles zapewnia kąt widzenia 115 stopni, czyli tyle ile wynosi zakres ludzkiego oka. Po zarejestrowaniu nagrania za pomocą specjalnej aplikacji w smartfonie zostanie ono przeniesione na konto użytkownika na Snapchacie i opublikowane w zakładce Memories.

Michał Brański, szef strategii Grupy Wirtualna Polska i jeden z pierwszych polskich użytkowników Spectacles, w recenzji dla serwisu Wirtualnemedia.pl ocenił urządzenie jako interesujące, choć niepozbawione wad.

Teraz Snap poinformował o wprowadzeniu Spectacles do szerokiej sprzedaży. Sprzęt jest dostępny na stronie internetowej spectacles.com w cenie 129 dol. za sztukę.

Witryna w sieci to niejedyny sposób, w jaki można kupić Spectacles. Użytkownicy w Stanach Zjednoczonych mogą dokonać zakupu okularów także w dedykowanych automatycznych kioskach zwanych Snapbots. Snap zapowiada, że w najbliższych tygodniach będzie udostępniał kioski w kolejnych miastach w USA, nie podaje jednak czy ten sposób dystrybucji jest przewidziany także na innych rynkach.

ps