Do tej pory Snapchat nie udostępniał twórcom materiałów na platformie Stories żadnych profesjonalnych narzędzi analitycznych. Osoby publikujące treści miały dostęp jedynie do danych o liczbie dziennych odsłon materiału, które w dodatku znikały po upływie 24 godzin.
Teraz Snapchat zaoferował twórcom system pozwalający na bardziej dokładną analitykę związaną z treściami w Stories. Osoby publikujące materiały mogą dzięki temu zobaczyć liczbę odsłon konkretnej publikacji z podziałem na poszczególne okresy.
Dodatkowym udogodnieniem dla twórców jest dostęp do informacji dotyczących demografii odbiorców treści. W odpowiednim panelu można zobaczyć dane widzów z podziałem na płeć, wiek czy lokalizację w której przebywali odbiorcy konkretnego materiału.
Snapchat podkreśla, że wprowadzone przez niego narzędzia analityczne mogą w znaczący sposób zmienić dotychczasowy sposób współpracy pomiędzy twórcami Stories a markami. Autorom będzie bowiem znacznie łatwiej niż kiedyś udowodnić reklamodawcom i sponsorom skuteczność i popularność treści w konkretnych grupach użytkowników Snapchata.
W IV kwartale 2017 r. spółka Snap, właściciel aplikacji Snapchat zanotowała przychody o 72 procent wyższe niż rok wcześniej, a liczba użytkowników odwiedzających codziennie serwis wzrosła o 18 procent. Firmie wciąż daleko do rentowności, bowiem w raportowanym okresie strata netto wyniosła 350 mln dol., a w całym 2017 r. – ponad 3,4 mld.
ps
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/snapchat-stories-narzedzia-analityczne