Snapchat oferuje narzędzia analityczne twórcom treści w Stories

Snapchat udostępnił twórcom publikującym treści na platformie Stories narzędzia analityczne pozwalające na ocenę zaangażowania odbiorców w konkretne materiały. Dzięki nim możliwe jest między innymi śledzenie popularności konkretnej publikacji czy danych demograficznych dotyczących użytkowników.

Do tej pory Snapchat nie udostępniał twórcom materiałów na platformie Stories żadnych profesjonalnych narzędzi analitycznych. Osoby publikujące treści miały dostęp jedynie do danych o liczbie dziennych odsłon materiału, które w dodatku znikały po upływie 24 godzin.

Teraz Snapchat zaoferował twórcom system pozwalający na bardziej dokładną analitykę związaną z treściami w Stories. Osoby publikujące materiały mogą dzięki temu zobaczyć liczbę odsłon konkretnej publikacji z podziałem na poszczególne okresy.

Dodatkowym udogodnieniem dla twórców jest dostęp do informacji dotyczących demografii odbiorców treści. W odpowiednim panelu można zobaczyć dane widzów z podziałem na płeć, wiek czy lokalizację w której przebywali odbiorcy konkretnego materiału.

Snapchat podkreśla, że wprowadzone przez niego narzędzia analityczne mogą w znaczący sposób zmienić dotychczasowy sposób współpracy pomiędzy twórcami Stories a markami. Autorom będzie bowiem znacznie łatwiej niż kiedyś udowodnić reklamodawcom i sponsorom skuteczność i popularność treści w konkretnych grupach użytkowników Snapchata.

W IV kwartale 2017 r. spółka Snap, właściciel aplikacji Snapchat zanotowała przychody o 72 procent wyższe niż rok wcześniej, a liczba użytkowników odwiedzających codziennie serwis wzrosła o 18 procent. Firmie wciąż daleko do rentowności, bowiem w raportowanym okresie strata netto wyniosła 350 mln dol., a w całym 2017 r. – ponad 3,4 mld.

ps