„Sonda 2” po przeniesieniu do TVP1 straciła widzów

Czwarty sezon „Sondy 2” po przeniesieniu do TVP1 śledzi średnio 500 tys. widzów, o 101 tys. osób mniej niż drugą odsłonę audycji pokazywaną jeszcze w TVP2. Stacja w czasie nadawania misyjnej produkcji wypada najsłabiej na tle swoich głównych konkurentów, a wpływy z reklam wyniosły dotychczas 424 tys. zł.

Program „Sonda 2” w jesiennej ramówce 2017 roku po raz pierwszy pokazywany jest w TVP1. Wcześniej popularnonaukową audycję Tomasza Rożka oglądać można było na antenie siostrzanej Dwójki, jednak Telewizja Polska postanowiła cykl przenieść do Jedynki. - Naturalnym miejscem dla „Sondy 2” jest Jedynka. Konsekwentnie budujemy antenę złożoną z treści premium. „Sonda 2” zyska w TVP1 nowy oddech - wyjaśniał portalowi Wirtualnemedia.pl Mateusz Matyszkowicz, dyrektor TVP1.

Średnia widownia premierowych odcinków czwartej edycji audycji, emitowanych w niedziele około godz. 16.30, w okresie od 3 września do 12 listopada br. wyniosła 500 tys. osób, co przełożyło się na 4,50 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 2,46 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,09 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię przyciągnął odcinek z 29 października br., który śledziło średnio 616 tys. widzów.

Dla porównania, całą drugą transzę odcinków audycji, pokazywaną w okresie od 3 września do 20 listopada ub.r. (w TVP2 w soboty i niedziele około godz. 14.35) śledziło 601 tys. osób, co dało stacji 6,37 proc. udziału w 4+, 3,86 proc. w 16-49 oraz 5,05 proc. w 16-59. Oznacza to, że cykl stracił 101 tys. widzów.

- Przez cały wrzesień „Sonda 2” ukazywała się zgodnie z harmonogramem, i w ciągu tego miesiąca wraz z każdym kolejnym odcinkiem zyskała łącznie 100 tys. widzów (pierwsza emisja w tym miesiącu miała około 460 tys. osób, a ostatnia - około 560 tys. oglądających). Na początku października z ramówki stacji wypadły dwie premiery cyklu z rzędu, przez co oglądalność programu po przerwie spadła do około 430 tys. osób., by w kolejnych tygodniach znów się odbudowywać - tym razem do 620 tys. widzów odcinka z 29 października - tłumaczy portalowi Witrtualnemedia.pl Tomasz Rożek, gospodarz audycji.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-kolo-fortuny-tvp2-powrot ##

TVP1 w czasie emisji „Sondy 2” zajmuje ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie jest Polsat, który pokazyuje wówczas gł. powtórki programu „Twoja twarz brzmi znajomo”, co przekłada się na 11,10 proc. udziału. Drugi jest TVN (pasmo filmowe; 7,48 proc. udziału), a trzecia - TVP2 (gł. powtórki „The Voice of Poland”; 5,86 proc. udziału).

Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

Wpływy z reklam wokół 9 premierowych odcinków czwartej serii audycji wyniosły 424 tys. zł (dane cennikowe, bez rabatów).

W najbliższych tygodniach z powodu transmisji PŚ w skokach narciarskich „Sondę 2” znowu będą czekać przerwy w emisji. Nowe odcinki audycji Jedynka pokaże w drugiej połowie grudnia i w styczniu (dotychczas wyemitowano 9. z zaplanowanych 14. odcinków czwartej edycji misyjnego cyklu).

„Sonda 2” przybliża widzom zagadnienia dotyczące różnych dziedzin nauki - fizyki, chemii, informatyki, biologii czy medycyny. Gospodarzem cyklu jest dr Tomasz Rożek.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 10,14 proc.

Michał Kurdupski