Spadki oglądalności „Wiadomości” i „Teleexpressu” pomimo równoległej emisji w TVP Info, widzów zyskała „Panorama”

Równoległe emisję głównych wydań „Wiadomości” i „Teleexpressu” w TVP1 i TVP Info ogląda mniej widzów, niż śledziło te serwisy rok temu tylko na głównej antenie. Większą widownię gromadzi z kolei „Panorama”. Wszystkie trzy dzienniki (zwłaszcza serwisy Jedynki) zanotowały duże spadki oglądalności na głównych antenach, ale z drugiej strony zdecydowanie poprawiają wyniki newsowej stacji - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Od czwartku, 24 sierpnia 2017 roku Telewizja Polska pokazuje swoje główne programy informacyjne „Wiadomości”, „Panoramę” i „Teleexpress” również na antenie TVP Info. Zmiana dotyczy wydań „Wiadomości” emitowanych o godz. 8.00, 12.00, 15.00 i 19.30, „Panoramy” z godz. 18.00 oraz „Teleexpressu (17.00).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp-zarobila-z-reklam-mniej-o-50-mln-zl-jacek-kurski-zorganizowany-system-grabiezy ##

Średnia widownia głównego wydania „Wiadomości” w okresie od 24 sierpnia do 26 września 2017 roku na antenie TVP1 wyniosła 2,1 mln osób, co przełożyło się na 16,25 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.

Równoległą emisję tego dziennika w TVP Info śledzi dodatkowo 453 tys. widzów (3,53 proc. udziału). Łączna widownia serwisu na obu antenach wyniosła w tym okresie 2,55 mln osób (19,78 proc.).

Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej „Wiadomości” tylko na antenie publicznej Jedynki oglądało średnio 2,77 mln widzów. Oznacza to, że widownia tego dziennika spadła o 200 tys. osób, czyli o 7,89 proc. Analizując dane widowni z samej TVP1 liczba widzów tego serwisu zmniejszyła się o 670 tys. (24,22 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nowe-badanie-ogladalnosci-telewizji-tvp-jacek-kurski-nielsen-jestesmy-okradani ##

„Teleexpress” w analizowanym okresie na obu antenach śledziło średnio 2,27 mln widzów, co przełożyło się na 25,94 proc. udziału (z czego 1,81 mln osób, to widzowie TVP1, a 457 tys. - TVP Info). Serwis ten również zanotował spadek oglądalności względem analogicznego okresu rok wcześniej, gdy emitowany był tylko w Jedynce. Wyniósł on 100 tys. widzów (4,46 proc.). Z kolei porównując dane tylko z TVP1 jego widownia zmalała o 560 tys. osób (23,72 proc.).

Wzrost oglądalności notuje z kolei główne wydanie „Panoramy”, które od 24 sierpnia do 26 września br. na obu antenach śledziło 1,39 mln widzów, o 270 tys. osób więcej niż w okresie od 24 sierpnia do 26 września ub.r. Rozpatrując dane widowni tylko z samej Dwójki serwis ten zanotował spadek o 100 tys. oglądających.

Porównaliśmy również dane oglądalności „Wiadomości”, „Panoramy” i „Teleexpressu” z okresem poprzedzającym wprowadzenie równoległej emisji tych dzienników. Przed analizą danych należy jednak pamiętać, że porównujemy dwa okresy o zdecydowanie różnym poziomie konsumpcji telewizji (jesienny, kiedy to więcej widzów ogląda telewizję z letnim, kiedy to widownie są mniejsze). W takich porównaniach obiektywnym wyznacznikiem zmian oglądalności są udziały w rynku telewizyjnym.

Analizując te dane wszystkie dzienniki zanotowały duże wzrosty widowni - odpowiednio o 720 tys. (czyli o 39,19 proc.), 500 tys. (28,29 proc.) i 410 tys. osób (41,54 proc.). Wzrosty nastąpiły również w udziałach rynkowych, ale były one już mniejsze, niż w widowni. Wyniosły one odpowiednio 14,40 proc., 14,32 proc. i 19,33 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiadomosci-teleexpress-i-panorama-tvp-info ##

Z kolei analizując dane oglądalności trzech serwisów informacyjnych Telewizji Polskiej na głównych antenach wynika, że ich widownie się zwiększyły, a udziały - zmalały. Wzrost widowni i jednoczesny spadek udziałów to właśnie efekt tego, że średnio w okresie od 24 sierpnia do 26 września br. ogólna widownia telewizji w tych pasmach była wyższa, niż w okresie od 21 lipca do 23 sierpnia br.

Podobna sytuacja ma miejsce w grupie komercyjnej 16-49 - również i tutaj rok do roku „Wiadomości” i „Teleexpress” zanotowały spadki oglądalności, a „Panorama” pochwalić się mogła wzrostem. Z kolei względem okresu poprzedzającego wszystkie dzienniki zanotowały wzrosty.

Równoległa emisja „Wiadomości”, „Teleexpressu” i „Panoramy” w TVP Info zdecydowanie podnosi wyniki oglądalności newsowej stacji TVP zarówno względem analogicznego okresu rok wcześniej, jak i w porównaniu do okresu poprzedzającego wprowadzenie równoległej emisji w tym kanale.

Widownia TVP Info w paśmie emisji „Teleexpressu” rok do roku zwiększyła się o 312 tys. osób, „Panoramy” - o 160 tys. osób, a „Wiadomości” - o 290 tys. osób.

 

Michał Kurdupski