Spadła sprzeda dwutygodników poradnikowych w I-III kwartale, „Przyjaciółka” najchętniej kupowana

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników poradnikowych dla kobiet w pierwszych trzech kwartałach br. była „Przyjaciółka”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Pani Domu” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku wyniosła 176 851 egz. i w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku zmalała o 18,86 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem była „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 9,40 proc. do 160 959 egz.

Oczko niżej uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła 92 045 egz., po spadku o 4,54 proc.

Czwartą lokatę zajęła „Pani Domu” (Edipresse Polska). W badanym okresie ten dwutygodnik sprzedawał się średnio w liczbie 65 832 egz., notując największą stratę w zestawieniu, wynoszącą 28,03 proc.

We wrześniu 2017 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli „Przyjaciółki”, wyniosła 156 695 egz., po spadku o 24,30 proc. Na drugiej pozycji znalazła się „Tina” (131 179 egz., w dół o 15,01 proc.), a podium uzupełnia „Naj” (74 278 egz., - 17,93 proc.).

Również i tutaj największy spadek, wynoszący 22,84 proc. do 57 149 egz., odnotowała „Pani Domu”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Michał Kurdupski