Spadła sprzeda dwutygodników poradnikowych w I półroczu, „Przyjaciółka” najchętniej kupowana

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników poradnikowych dla kobiet w pierwszym półroczu br. była „Przyjaciółka”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Pani Domu” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) w pierwszym półroczu 2017 roku wyniosła 183 889 egz. i w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku zmalała o 16,74 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem była „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 13,28 proc. do 163 012 egz.

Oczko niżej uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła 98 235 egz., po spadku o 2,55 proc. - jedynym w zestawieniu.

Czwartą lokatę zajęła „Pani Domu” (Edipresse Polska). W badanym okresie ten dwutygodnik sprzedawał się średnio w liczbie 67 745 egz., notując największą stratę w zestawieniu, wynoszącą 31,55 proc.

W czerwcu 2017 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli „Przyjaciółki”, wyniosła 162 952 egz., po spadku o 16,58 proc. Na drugiej pozycji znalazła się „Tina” (131 834 egz., w dół o 19,92 proc.), a podium uzupełnia „Naj” (79 813 egz., - 16,23 proc.).

Również i tutaj największy spadek, wynoszący 24,52 proc. do 57 823 egz., odnotowała „Pani Domu”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Michał Kurdupski