Ministerstwo Zdrowia w kampanii zachęca do pomagania chorym na depresję (wideo)

Ruszyła kampania „Sposoby na depresję. Naucz się pomagać”, adresowana do najbliższego otoczenia osób chorych oraz wybranych grup zawodowych, które szczególnie często spotykają się z tym tematem w swojej pracy. Za przygotowanie strategii i realizację projektu dla Ministerstwa Zdrowia odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej.

Celem kampanii jest upowszechnianie wiedzy na temat uwarunkowań i przebiegu depresji. Projekt skierowany jest w szczególności do bliskich osób zmagających się z chorobą.

W ramach kampanii powstała strona internetowa www.sposobynadepresje.pl, na której emitowanych jest pięć filmów pokazujących, co dzieje się z osobą cierpiącą na depresję oraz co w tej sytuacji może zrobić bliski.

- Stworzyliśmy filmy, które dostarczają prostych i konkretnych instrukcji, jak powinny się zachowywać osoby z najbliższego otoczenia chorych na depresję, aby nie tylko pomóc, ale też nie zaszkodzić. Bardzo często chcąc dobrze, możemy bowiem nieświadomie pogorszyć stan chorego lub chorej, na przykład poprzez namawianie do podjęcia jakiejś aktywności albo tłumaczenie, że „inni mają gorzej - mówi Paweł Prochenko, partner zarządzający w Fabryce Komunikacji Społecznej.

Poza e-learningiem zaplanowane są również szkolenia stacjonarne skierowane do przedstawicieli grup zawodowych zidentyfikowanych jako najczęściej stykający się z osobami dotkniętymi depresją.

Kampania emitowana będzie głównie w internecie, m.in. na YouTube, Facebooku oraz w sieci GDN. W ramach projektu zaplanowano także szereg działań dodatkowych, m.in. artykuły sponsorowane na portalach internetowych i wydarzenie promocyjne w Warszawie.

Fabryka Komunikacji Społecznej odpowiada za przygotowanie strategii oraz za realizację kampanii. W filmach w reżyserii Anny Kazejak zagrali Agnieszka Żulewska i Rafał Maćkowiak, a muzykę skomponował Paweł Mykietyn.

Kampania potrwa do końca grudnia br.

bg