Sprzedawcy detaliczni stawiają na e-mail

W 2017 r. sprzedawcy detaliczni planują liczne inicjatywy marketingowe, mające na celu przede wszystkim zwiększenie obrotów.

Z badania przeprowadzonego przez agencję Yes Lifecycle Marketing w październiku 2016 r. wynika, że główne cele, jakie na 2017 rok stawiają sobie sprzedawcy detaliczni, to wzrost sprzedaży, pozyskanie nowych klientów oraz zwiększenie ich zaangażowania.

Aby zrealizować te cele, największy odsetek badanych planuje inwestycje w takie kanały marketingowe jak e-mail (68 proc.) i social media (54 proc.).

Sprzedawcy detaliczni zamierzają w tym roku korzystać także z wielu cross-channelowych metod marketingowych, takich jak atrybucja (40 proc.), testowanie narzędzi dla kanałów i treści (38 proc.), oparte na danych, spójne postrzeganie klienta (35 proc.), czy zintegrowana, zautomatyzowana optymalizacja oferty (33 proc.).

Badanie wykazało także, że pomimo szumu wokół nowych technologii, takich jak beacony, wirtualna rzeczywistość, czy rzeczywistość rozszerzona, niewielu detalistów jest nimi zainteresowanych. Co więcej, ponad połowa z nich twierdzi, że te technologie w ogóle nie pasują do ich marek.

km