Sprzedaż Biedronki wzrosła w 2017 roku o 13,2 proc. do 11,08 mld euro

Sprzedaż w sklepach Biedronki wzrosła w 2017 r. do 11,08 mld euro, co oznacza wzrost rdr w walucie euro o 13,2 proc., a w walucie lokalnej o 10,4 proc. Sprzedaż porównywalna LFL zwiększyła się o 8,6 proc. - poinformowało Jeronimo Martins, właściciel Biedronki, we wstępnych danych.

W samym czwartym kwartale sprzedaż Biedronki wyniosła 2,97 mld euro, co oznacza wzrost rdr w tej walucie o 13,5 proc., a w walucie lokalnej o 9,7 proc. Wzrost sprzedaży porównywalnej LFL wyniósł w tym okresie 7,6 proc.

Jak podano, sprzedaż Biedronki stanowiła w 2017 roku 68 proc. ogółu przychodów portugalskiej grupy, które wyniosły w tym okresie 16,3 mld euro (wzrost rdr o 11,3 proc.).

Jeronimo podało w raporcie, że w 2017 roku Biedronka otworzyła 121 sklepów. Netto sieć Biedronki powiększyła się o 101 sklepów. Biedronka zatrudnia obecnie ponad 60 tys. pracowników w ok. 2750 sklepach i 16 centrach dystrybucyjnych. W październiku 2017 roku za 113 mln zł otwarto centrum dystrybucyjne w Gorzowie Wielkopolskim, w którym zatrudnienie znalazło 320 osób.

Sprzedaż w drogeriach Hebe wyniosła w 2017 roku 166 mln euro, czyli wzrosła w tej walucie o 35,6 proc. W samym czwartym kwartale przychody Hebe wyniosły 51 mln euro, co oznacza wzrost o 34,6 proc.

Tak wygląda udział w sprzedaży poszczególnych marek należących do Jeronimo Martins: Biedronka - 68 proc., Pingo Doce - 22,5 proc., Recheio - 5,8 proc., Ara - 2,5 proc., Hebe - 1,0 proc.,pozostałe - 0,1 proc.

pr