„Viva!” nowym liderem sprzedaży dwutygodników people, ostro w dół „Gala”

W lutym 2017 roku nowym liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people została „Viva!”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gala” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Viva!” (Edipresse Polska) w lutym 2017 roku wyniosła 158 800 egz., która świętowała swoje 20. urodziny. W porównaniu do lutego 2016 roku była ona niższa o 3,92 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Tytuł ten na pozycję lidera awansował z miejsca trzeciego.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugie miejsce spadł dwutygodnik „Party” (Edipresse Polska). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 32,57 proc. i średni wynik na poziomie 154 657 egz.

Podium uzupełnia magazyn „Show” (Wydawnictwo Bauer), który spadł z miejsca drugiego. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 18,58 proc. do 137 987 egz.

Z czwartej na piątą lokatę spadła „Gala” (Grupa Burda) ze sprzedażą na poziomie 41 370 egz., która zanotowała największą stratę w zestawieniu wynoszącą 61,07 proc.

W lutym 2017 roku w porównaniu do stycznia 2017 roku największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł dwutygodnik „Viva!” - było to 108,01 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 7,09 proc., odnotowało „Show”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Michał Kurdupski