Sprzedaż dzienników ogólnopolskich w 2016 roku wyniosła średnio 720 399 egz., o 7,23 proc. mniej niż w 2015 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Liderem był „Fakt”.
Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w 2016 roku wyniosła 281 242 egz., czyli o 8,54 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Pozycję wicelidera ze sprzedażą ogółem wynoszącą 140 662 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - było to 11,19 proc.
Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 4,47 proc. do 138 069 egz.
Tuż za podium znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 3,18 proc. Dziennik ten w ub.r. sprzedawał się w liczbie 54 096 egz.
Oczko niżej - ze średnim wynikiem na poziomie 43 048 egz., po spadku o 4,19 proc. - znalazł się konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fakt-liderem-super-express-przed-gazeta-wyborcza-ktora-stracila-17-proc-sprzedaz-gazet-w-grudniu ##
Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 4,99 proc. i wyniosła 20 023 egz.
Wszystkie dzienniki oprócz „Gazety Polskiej Codziennie” i „Parkietu” (Gremi Business Communication) zanotowały najniższą sprzedaż w historii ich średnich rocznych wyników.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Michał Kurdupski
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-dziennikow-ogolnopolskich-w-2016-roku