Wszystkie dzienniki regionalne i lokalne ze spadkiem sprzedaży w 2017 rok

W 2017 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” - raport Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w 2017 roku wyniosła 32 816 egz., czyli o 11 proc. mniej, niż w poprzednim roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 11,83 proc. do 29 939 egz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fakt-najchetniej-kupowany-w-2017-roku-wiekszosc-dziennikow-z-najnizsza-sprzedaza-w-historii ##

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (również Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w 2017 roku wyniosła 23 957 egz., po spadku o 9,63 proc.

Najwięcej straciła natomiast „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM), która w rankingu spadła z miejsca 14. na 15. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 16,91 proc. i ostatecznie wyniósł 10 113 egz.

W grudniu 2017 roku liderem również była „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2016 roku zmniejszyła się o 8,62 proc. do 32 869 egz.

Drugi był „Dziennik Zachodni”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 30 894 egz., po spadku o 13,53 proc. Trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (25 495 egz.; w dół o 4,34 proc.).

Największy spadek w tym ujęciu też odnotowała „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Polska Press Grupa) - było to 14,78 proc. do 10 260 egz.

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Michał Kurdupski