„Gazeta Pomorska” liderem dzienników regionalnych w 2016 roku. Wszystkie tytuły na minusie

W 2016 roku pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych zajęła „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w 2016 roku wyniosła 36 870 egz., czyli o 9,58 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 14,06 proc. do 33 957 egz.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w 2016 roku wyniosła 26 509 egz., po spadku o 10,98 proc.

Natomiast najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa), która w rankingu była ostatnia. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 19,84 proc. i ostatecznie wyniósł 2 998 egz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-dziennikow-ogolnopolskich-w-2016-roku ##

W grudniu 2016 roku nowym liderem została „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2015 roku jednak zmniejszyła się o 10,14 proc. do 35 968 egz. Tytuł ten przed rokiem był drugi.

Na drugą lokatę spadł „Dziennik Zachodni”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 35 726 egz., po spadku o 15,18 proc. Natomiast trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (26 652 egz.; w dół o 9,93 proc.). Największy spadek w tym ujęciu odnotowała „Gazeta Codzienna Nowiny” - było to 20,93 proc. do 12 890 egz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fakt-liderem-super-express-przed-gazeta-wyborcza-ktora-stracila-17-proc-sprzedaz-gazet-w-grudniu ##

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

mk