Sprzedaż „Gazety Wyborczej” spadła o 29 tys. egz. Tylko „Puls Biznesu” na plusie wśród dzienników

We wrześniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Prawie wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”. Jedynym wzrostem - rok do roku - pochwalić się mógł „Puls Biznesu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) we wrześniu 2017 roku wyniosła 248 499 egz., czyli o 11,09 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciej na drugą pozycję ze sprzedażą ogółem wynoszącą 125 793 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik jednak zmniejszył się o 7,59 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 21,19 proc. do 107 300 egz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzeda-tygodniki-opinii-sprzedazy-sierpnien-2017 ##

Oczko niżej znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 8,66 proc. Dziennik ten we wrześniu br. sprzedawał się w liczbie 48 219 egz.

Z kolei konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 39 716 egz., po spadku o 5,50 proc.

Jedynym wzrostem, wynoszącym 1,48 proc. do 10 161 egz., pochwalić się mógł „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). W zestawieniu dziennik ten był ósmy.

We wrześniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca dużym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który zyskał tutaj 7,13 proc.

Z kolei najwięcej w tym ujęciu stracił „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 11,87 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Michał Kurdupski