„Działkowiec” liderem w listopadzie, „Mam Ogród” wyprzedził „Przepis na Ogród”

W listopadzie ub.r. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników o ogrodnictwie uplasował się „Działkowiec”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki, a na czele pod tym względem znalazła się „Magnolia”. Zyskał tylko „Mam Ogród” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem „Działkowca” (Działkowiec) w listopadzie 2017 roku wyniosła 82 077 egz. W porównaniu do listopada 2016 roku zmniejszyła się o 13,53 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Mam Ogród” (Phoenix Press). Jego wynik uplasował się na poziomie 59 200 egz. Tytuł ten odnotował jedyny wzrost w zestawieniu, wynoszący 8,85 proc.

Na ostatnią pozycję podium spadł z kolei miesięcznik „Przepis na Ogród” (Grupa Burda). Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 26,17 proc. do 46 771 egz.

Największy spadek w zestawieniu odnotowała „Magnolia” (Agora), która w zestawieniu była szósta. W listopadzie 2017 sprzedaż tego spadła o 37,35 proc. i wyniosła 15 062 egz.

W listopadzie 2017 roku w porównaniu do października 2017 roku największy wzrost średniej sprzedaży ogółem zanotował „Mam Ogród” - było to 12,53 proc.

Najwięcej w tym ujęciu (17,61 proc.) stracił z kolei „Przepis na Ogród”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Michał Kurdupski