„Men’s Health” liderem sprzedaży w I kwartale, wszystkie pisma na minusie

Wszystkie tytuły w segmencie pism dla mężczyzn w pierwszym kwartale br. zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem. Najwięcej stracił „Men’s Health”, który pozostał jednak liderem zestawienia - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w pierwszym kwartale 2017 roku wyniosła 41 560 egz. Względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 16,08 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował spadek wynoszący 6,39 proc. W efekcie dało mu to średni wynik sprzedażowy na poziomie 27 496 egz.

Oczko niżej uplasowało się jeszcze „Logo” (Agora). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 13,45 proc. do 21 752 egz.

Ostatnią lokatę zajęło „CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 14,30 proc. do 17 912 egz.

Uśredniony wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w pierwszym kwartale br. poszedł w dół o 7,72 proc. do poziomu 24 448 egz.

W marcu 2017 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Men’s Health”, wyniosła 39 363 egz., po spadku względem marca 2016 roku o 18,08 proc. - największym w zestawieniu.

Podium uzupełniają: „Playboy” (27 621 egz.; wzrost o 0,73 proc. - jedyny w zestawieniu) i „Logo” (20 826 egz.; - 13,86 proc.).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Michał Kurdupski