Tylko „Tygodnik Człuchowski” ze wzrostem sprzedaży w 2017 roku, „Tygodnik Zamojski” najchętniej kupowany

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych w ub.r. był „Tygodnik Zamojski”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Człuchowski”, a na czele spadków uplasował się „Tygodnik Ciechanowski” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

okładka "Tygodnika Zamojskiego"

Średnia sprzedaż ogółem liderującego „Tygodnika Zamojskiego” (Wydawnictwo Zamojskie) w 2017 roku wyniosła 19 643 egz., po spadku względem 2016 roku o 6,17 proc. - wynika z rankingu, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugiej lokacie uplasował się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy Stopka), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 9,89 proc. do poziomu 14 547 egz.

Podium zamyka „Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 12 089 egz., po spadku o 6,42 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-tygodnikow-opinii-w-2017-roku-tygodnik-powszechny-wprost ##

Jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł tygodnik „Tygodnik Człuchowski” (Magraf), który w zestawieniu był ostatni. Jego średni wynik zwiększył się o 7,51 proc. i w ostateczności wyniósł 1 947 egz.

Największy spadek średniej sprzedaży zanotował „Tygodnik Ciechanowski” (Ciech-Press) - było to 10,35 proc. do poziomu 9 836 egz. Tytuł ten w rankingu był 5.

W grudniu ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych również był „Tygodnik Zamojski”, którego wynik względem grudnia 2016 roku zmniejszył się o 11,76 proc. do poziomu 20 623 egz.

Na pozycji drugiej znalazł się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (14 145 egz.; spadek o 12,18 proc.), a na trzecim - „Tygodnik Podhalański” (13 068 egz., w dół o 2,03 proc.).

Jedynym wzrostem (o 122,62 proc. do 1 968 egz.) też pochwalić się mógł „Tygodnik Człuchowski”. Najwięcej w tym ujęciu stracił „Gwarek” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Gwarek Śląski”) - było to 14,97 proc. do 5 394 egz.

W zestawieniu ujęto tylko te tygodniki lokalne, które zostały zgłoszone do ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Michał Kurdupski