Tylko „Puls Biznesu” ze wzrostem sprzedaży w listopadzie - „Gazeta Wyborcza” straciła 26 tys. egz.

W listopadzie ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Prawie wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Puls Biznesu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w listopadzie 2017 roku wyniosła 253 089 egz., czyli o 5,83 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 122 551 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 7,27 proc.

Trzecia była „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 20,40 proc. do 103 316 egz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-tygodnikow-opinii-pazdziernik-2017 ##

Tuż za podium znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 8,14 proc. Dziennik ten w październiku ub.r. sprzedawał się w liczbie 47 853 egz.

Z kolei konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu na kolejnym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 39 484 egz., po spadku o 7,27 proc.

Jedynym wzrostem, wynoszącym 4,29 proc. do 10 378 egz., pochwalić się mógł „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). W zestawieniu dziennik ten był ósmy.

W listopadzie ub.r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Fakt”, który zyskał tutaj 2,32 proc.

Z kolei najwięcej w tym ujęciu stracił „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 9,56 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Michał Kurdupski