W minionym półroczu Stopklatka miała niecałe 13,5 mln zł wpływów ze sprzedaży, o 3 proc. mniej niż rok wcześniej (13,96 mln zł). Jednocześnie mocno zmalały wyniki netto spółki - strata z działalności operacyjnej pogłębiła się z 404 do 790 tys. zł, a strata netto - z 692 tys. zł do 1,03 mln zł.
W samym drugim kwartale przychody firmy ze sprzedaży zmalały w skali roku z 7,91 do 7,4 mln zł (czyli o 6 proc.), zysk z działalności operacyjnej - z 318 do 18 tys. zł, a wynik netto - ze 187 tys. zł zysku do 96 tys. zł straty.
Zdecydowana większość wpływów Stopklatki pochodzi ze sprzedaży czasu reklamowego w stacji Stopklatka TV. W minionym półroczu te przychody wyniosły 13,48 mln zł, o 3 proc. mniej niż przed rokiem.
- Spadek przychodów ze sprzedaży reklam w pierwszym półroczu 2017 roku wynika przede wszystkim z obniżenia przez brokera ceny punktu ratingowego za reklamę w porównaniu do analogicznych miesięcy w ubiegłym roku. W omawianym okresie łączna sprzedaż punktów ratingowych (EQ GRP) w grupie komercyjnej wzrosła w Stopklatce TV o 4,5 proc. względem pierwszych sześciu miesięcy 2016 roku, jednakże średnia cena za punkt ratingowy we wskazanej grupie spadła o 6,3 proc. - wyjaśnia spółka w raporcie finansowym. - Spadek ten związany jest ze zmianą wagi sezonowości cen i obniżeniem ich w pierwszym półroczu na rzecz drugiego półrocza. Oznacza to, że w drugiej połowie bieżącego roku można spodziewać się wyższych cen za punkt ratingowy - zaznacza.
Jednocześnie koszty Stopklatki w minionym półroczu wyniosły 14,46 mln zł, wobec 14,08 mln zł rok wcześniej. Znacząco wzrosły wydatki na usługi obce (z 6,74 do 7,01 mln zł).
- W związku z planami dalszego rozwoju kanału Stopklatka TV, zostały w tym czasie zwiększone nakłady finansowe na zakup licencji programowych - informuje firma.
Głównymi udziałowcami Stopklatki są Agora i Kino Polska TV - mają po 41,1 proc. akcji spółki. Firma jest notowana na rynku NewConnect od siedmiu lat, jej obecna kapitalizacja giełdowa wynosi 101 mln zł.
tw
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/stopklatka-z-nizszymi-wplywami-i-1-03-mln-zl-straty-brokera-obnizyl-ceny-punktu-ratingowego-za-reklame