Streaming internetowy winduje przychody przemysłu muzycznego w USA

Według danych  Recording Industry Association of America (RIAA) w USA w pierwszej połowie 2016 roku wytwórnie muzyczne zanotowały przychody na poziomie 3,4 miliarda dolarów. Spada sprzedaż płyt CD, rośne sprzedaż w internecie, a największą dynamikę wzrostu wykazują serwisy streamingowe.

Półroczne dane na temat kondycji finansowej branży muzycznej w USA dostarczył Bloomberg, który dotarł do raportu organizacji Recording Industry Association of America (RIAA).

Według dostępnych danych od początku stycznia do końca czerwca br. sprzedaż muzyki przez wytwórnie muzyczne w Stanach Zjednoczonych osiągnęła poziom 3,4 mld dol., co oznacza wzrost o 8,1 proc. rok do roku. To drugi rok w którym amerykańska branża muzyczna notuje wzrosty po kilkuletnim okresie recesji.

Głównym motorem napędzającym odradzające się finanse przemysłu muzycznego są serwisy streamingowe oferujące nagrania w internecie, przede wszystkim Spotify i Apple Music. W I półroczu 2016 r. zapisały one po stronie przychodów kwotę 1,6 mld dol. wykazując wzrost rok do roku na poziomie 57 proc.

Streaming audio (miliard dol. w modelu płatnym w pierwszym półroczu) ma być według Bloomberga szansą dla całego segmentu sprzedaży muzyki w USA, bowiem w pozostałych kategoriach branża odczuwa spadki. W omawianym okresie sprzedaż płyt CD spadła w USA o 14 proc., dwucyfrowe straty w tym zakresie odnotowały także internetowe sklepy z nagraniami.

ps