Według badania Gemius/PBI strona główna Onetu w listopadzie ub.r. zanotowała 10,33 mln realnych użytkowników i 447,41 mln odsłon, podczas gdy analogiczna witryna WP.pl miała 10,31 mln użytkowników i 418,14 mln odsłon.
Większa różnica między stronami jest pod względem średniego czasu spędzanego przez użytkownika - pierwsza osiągnęła 71 minut i 19 sekund, a druga - 58 minut i 37 sekund. Obie witryny odwiedziło po nieco ponad 37 proc. wszystkich polskich internautów.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-i-aplikacje-mobilne-w-polsce-w-grudniu-2017-roku-google-przed-facebook-i-youtube-olx-wp-i-gazeta-pl-w-dol ##
Z kolei strona główna Interii miała 5,34 mln użytkowników i 215,37 mln odsłon, natomiast analogiczna witryna Gazeta.pl - 2,92 mln użytkowników i 101,76 mln odsłon. Przy czym ta druga zanotowała nieznacznie dłuższy przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego - 65 minut i 18 sekund, o 2 minuty i 20 sekund więcej niż w przypadku strony głównej Interii.
Na komputerach strona główna Onetu ma większą przewagę nad analogiczną stroną WP.pl - w listopadzie pierwsza zanotowała 8,27 mln użytkowników, 338 mln odsłon oraz 66:02 minuty średniego czasu korzystania, podczas gdy druga miała 8,06 mln użytkowników, 243,54 mln odsłon i 50:43 minuty średniego czasu korzystania.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/poczta-wp-onet-interia-i-gazeta-pl-wyniki-odwiedzalnosci-w-listopadzie-2017-roku-analiza ##
Również strona główna Interii bardziej wyprzedza swoją konkurentkę z Gazeta.pl, zwłaszcza pod względem liczby odsłon (152,85 mln wobec 63,95 mln), ponadto osiągnęła dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (o 5 minut i 31 sekund).
Z kolei na smartfonach i tabletach strona główna WP.pl miała wyższe wyniki od swojej odpowiedniczki z Onetu - o 396,4 tys. użytkowników i 2 mln odsłon, ale o 2:09 minuty mniej średniego czasu korzystania.
Natomiast strona główna Interii mając o 757,4 tys. użytkowników i 24,13 mln odsłon więcej niż analogiczna witryna Gazeta.pl zanotowała o nieco ponad 20 minut krótszy czas, który spędził na niej przeciętny użytkownik.
Stronę główną Onetu odwiedziło w listopadzie 59,26 proc. wszystkich użytkowników portalu. Witryna zanotowała 25,1 proc. odsłon całego Onetu.
Strona główna WP miała 68,68 proc. udziału w statystykach całego portalu pod względem liczby użytkowników i 16,18 proc. pod względem liczy odsłon, a analogiczna witryna Interii - odpowiednio 39,7 i 27,77 proc.
Z kolei na stronę główną Gazeta.pl zajrzało 29,53 proc. wszystkich użytkowników tego portalu. Wykonali oni tam 36,5 proc. odsłon, które zanotowała cała Gazeta.pl.
Strona główna Onetu zanotowała spadki o 3,22 pkt proc. zasięgu i 19,65 mln odsłon (czyli o 7,9 i 4,2 proc.), o 1,6 proc. zmalał też średni czas korzystania z witryny. Analogiczna strona WP.pl zyskała natomiast 0,85 pkt proc. zasięgu i 51,36 mln odsłon (to 2,3 i 14 proc. w górę), przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 0,7 proc.
Z kolei strona główna Interii przy spadku zasięgu 0,14 pkt proc. osiągnęła wzrost liczby o 13,23 mln i średniego czasu spędzanego przez użytkownika o 3,5 minuty (to odpowiednio 6,5 i 5,9 proc. w górę).
Natomiast Gazeta.pl zyskała 1,44 pkt proc. zasięgu (to 15,8 proc. w górę), ale straciła też 13,75 mln odsłon (11,9 proc. w dół), a użytkownik korzystał z niej średnio przez 23 minuty i 35 sekund krócej (26,5 proc. w dół).
tw
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/strony-glowne-onet-pl-przed-wp-pl-interia-pl-przed-gazeta-pl-wyniki-z-2017-roku