„Świat według Kiepskich” stracił 260 tys. widzów. 19,47 mln zł z reklam

Nowe odcinki serialu „Świat według Kiepskich” oglądało średnio 1,40 mln widzów, o 260 tys. osób mniej niż w analogicznym okresie ub.r. Polsat w paśmie emisji produkcji zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym, przegrywając z TVP2 i TVN. Wpływy z reklam wyniosły 19,47 mln zł.

Jesienny sezon „Świata według Kiepskich” na antenie Polsatu pokazywany był w środy o godz. 20.05, w okresie od 6 września do 29 listopada br. Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że premierowe odcinki oglądało średnio 1,40 mln widzów. Przełożyło się to na 9,05 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,08 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,94 proc. w grupie 16-59.

W analizowanym okresie największą popularnością cieszył się odcinek serialu pokazany 11 października br. Oglądało go 1,54 mln osób.

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „Świat według Kiepskich” stracił 260 tys. widzów. Wówczas jego średnia oglądalność wynosiła 1,66 mln osób przy udziałach wynoszących 10,47 proc. w 4+, 13,23 proc. w 16-49 oraz 11,91 proc. w 16-59.

Z kolei poprzednią serię produkcji emitowaną wiosną br. wyjątkowo w innym paśmie - w soboty o 19.30 - oglądało średnio 1,50 mln widzów (przełożyło się to na odpowiednio 11,68 proc., 11,61 proc. oraz 12,74 proc. udziału).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/1-6-mln-widzow-twoja-twarz-brzmi-znajomo-8-widownia-show-rosnie-z-odcinka-na-odcinek ##

Polsat w paśmie emisji „Świata według Kiepskich” zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. W tym czasie zdecydowanym liderem była TVP2, która emitowała popularny serial „Barwy szczęścia”, co przełożyło się na 20,07 proc. udziału. Na drugim miejscu uplasował się TVN („Na Wspólnej”; 12,31 proc.). Gorzej od Polsatu poradziła sobie tylko TVP1 (gł. „Prognoza pogody” i początek „Wielkich testów”; 7,45 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie 16-59. Z kolei w grupie 16-49 TVN poradził sobie nieco lepiej od Dwójki.

Wpływy reklamowe wokół jesiennej edycji produkcji wyniosły 19,47 mln zł. Dla porównania, jesienią ub.r. „Świat według Kiepskich” zarobił 17,06 mln zł z reklam (dane cennikowe, bez rabatów).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jesienna-ramowka-polsatu-2017 ##

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,14 proc.

 

Michał Kurdupski