„Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami” nadawany był w Polsacie w piątki o godz. 20.05, w okresie od 3 marca do 12 maja br. Średnia oglądalność siódmej edycji show wyniosła 2,66 mln widzów, co przełożyło się na 17,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,45 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 13,86 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej widzów zgromadził odcinek z 21 kwietnia br. Oglądało go 3,21 mln osób.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/twoja-twarz-brzmi-znajomo-7-zdecydowanym-liderem-rynku-25-38-mln-zl-z-reklam ##
Dla porównania, piątą odsłonę „Tańca” w Polsacie, emitowaną w piątki o 20.05 w analogicznym okresie ub.r., oglądało 2,89 mln osób, przy udziale wynoszącym 19,35 proc. w 4+ oraz 13,35 proc. w 16-49. Oznacza to, że talent-show stracił 230 tys. widzów.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/1-9-mln-widzow-the-brain-genialny-umysl-format-pokazal-nowa-jakosc-rozrywki ##
Polsat w czasie emisji tanecznego formatu zajął pierwsze miejsce w całym rynku telewizyjnym. Druga lokata należała do TVP2, która nadawała wtedy seriale „Barwy szczęścia”, „O mnie się nie martw” i „Rodzinkę.pl”, co dało jej 11,67 proc. udziału. Trzecie miejsce zajął TVN (filmy w paśmie „Superkino”; 9,71 proc.), a czwarte - TVP1 (kroniki sportowe, „Pogodę”, seriale „Wiktoria”, „Barabasz” i „Tutanchamon” oraz filmy fabularne; 7,61 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 liderem był już jednak TVN, a dalej uplasowały się: Polsat, Dwójka i Jedynka.
Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków siódmej edycji widowiska wyniosły 24,45 mln zł. Dla porównania, piąta seria z reklam przyniosła 26,44 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Z danych udostępnionych przez Telewizję Polsat wynika, że wysoką widownię zgromadził finałowy odcinek kulis „Tańca z Gwiazdami”, który w zeszły piątek na antenie Polsatu Cafe śledziło 350 tys. widzów (dało to stacji 2,91 proc. udziału w 4+ i 2,08 proc. w 16-49).
Kryształową kulę „Dancing with the Stars 7” zdobyła Natalia Szroeder, tańcząca w parze z Janem Klimentem.
Telewizja Polsat nie podjęła jeszcze decyzji w sprawie kontynuacji programu.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w kwietniu br. wyniósł 11,17 proc.
Michał Kurdupski
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/taniec-z-gwiazdami-stracil-230-tys-widzow-24-45-mln-zl-z-reklam