„Tele Tydzień” i „Tele Świat” na czele sprzedaży pism telewizyjnych. Tylko „TV 14” na plusie

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych w lutym br. był „Tele Tydzień”. Z kolei na czele dwutygodników znalazł się „Tele Świat” - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2017 roku uplasowała się na poziomie 754 198 egz., co oznacza spadek względem analogicznego miesiąca poprzedniego roku o 4,98 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął inny tygodnik Wydawnictwa Bauer - „To & Owo”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 6,03 proc. i ustabilizowała się na poziomie 306 267 egz.

Podium zamyka „Kurier TV” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w lutym br. wyniósł 149 994 egz., po spadku o 12,16 proc. - największym w zestawieniu tygodników telewizyjnych.

Na ostatnim (czwartym) miejscu sklasyfikowany został magazyn „Program TV” (Oficyna Wydawnicza „Press - Media”). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zmniejszyła się o 4,70 proc. i wyniosła 80 137 egz.

Średnia sprzedaż ogółem liderującego dwutygodnika, czyli magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w lutym br. wyniosła 329 397 egz. Była ona o 0,29 proc. mniejsza, niż w takim samym okresie 2016 roku.

Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 201 045 egz., po wzroście o 2,32 proc. - jedynym w zestawieniu wszystkich tygodników i dwutygodników telewizyjnych.

Podium uzupełnia „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 143 264 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 2,68 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w lutym br. wynoszącym 108 214 egz. Wynik tego magazynu zmniejszył się o 13,45 proc. – najbardziej w zestawieniu wszystkich pism telewizyjnych.

Względem poprzedniego miesiąca wszystkie pisma telewizyjne zanotowały spadki, a najwięcej stracił dwutygodnik „TV 14” - było to 11,70 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Michał Kurdupski