“Tele Tydzień” na czele, tylko “Angora” zyskała w czołówce

Najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce pozostaje “Tele Tydzień”. Zanotował on jednak ostatnio spadek czytelnictwa, tak jak większość tytułów, a w pierwszej dziesiątce tygodników wzrostem pochwalić się mogła jedynie “Angora”. Wśród dwutygodników prym wiedzie “Pani Domu”.

Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w okresie od września 2011 roku do lutego 2012 roku po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,78 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,23 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 17,91 proc. respondentów (spadek o 0,96 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,30 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 15 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,97 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,58 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,80 proc. czytelników, mniej niż 0,10 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,93 proc. do 6,65 proc. Tytuł ten awansował jednak z pozycji siódmej na szóstą.

Wirtualnemedia.plWrzesień 2011 – luty 2012Wrzesień 2010 – luty 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Tele Tydzień31,78%34,01%
Życie na Gorąco17,91%18,87%
Chwila dla Ciebie14,30%15,00%
Angora11,97%11,39%
Newsweek8,80%8,91%
Wprost6,65%6,93%
Auto Świat6,64%7,25%
Polityka6,29%6,86%
To i Owo5,34%7,22%
Twoje Imperium5,22%5,86%
Na Żywo4,59%5,20%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV3,85%4,12%
Gość Niedzielny3,81%4,18%
Teleprogramy3,66%4,05%
Takie jest Życie3,55%3,67%
Rewia3,15%3,28%
Super TV3,08%3,33%
Przekrój3,03%3,36%
Motor2,91%2,93%
Uważam Rze inaczej pisane2,88%-
Świat i Ludzie2,23%2,32%
Bella Relaks1,70%1,45%
Imperium TV1,47%1,69%
Tele Max1,41%1,76%
Forum1,30%1,47%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,29%1,20%
Tygodnik Siedlecki0,74%0,68%
Tygodnik Ostrołęcki0,72%0,60%
Przewodnik Katolicki0,61%0,64%
Gazeta Regionalna0,59%-
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,55%0,54%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,45%0,52%
Panorama Leszczyńska0,45%0,50%
Jarmark0,44%0,57%
City (tygodnik bezpłatny)0,34%0,45%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,24%0,25%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny)0,06%0,04%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od września ub.r. do lutego br., czyli poradnikową “Panią Domu
” (Edipresse Polska) sięgało 15,76 proc. respondentów, czyli o 1,30 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

Wydawana także przez Edipresse “Przyjaciółka” utrzymała się na drugiej pozycji, notując spadek czytelnictwa z 15,83 proc. do 15,12 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 0,62 pkt. proc. i wyniosło 14,71 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 0,07 pkt. proc. do 10,54 proc.

Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce piąte miejsce, a czytało ją 9,48 proc. respondentów. Była druga wśród pism people.

Wirtualnemedia.plWrzesień 2011 - luty 2012Wrzesień 2010 - luty 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Pani Domu15,76%17,06%
Przyjaciółka15,12%15,83%
Tina14,71%15,33%
Viva10,54%10,61%
Gala9,48%-
Z Życia Wzięte8,63%9,28%
Party Życie Gwiazd7,02%6,47%
Komputer Świat5,52%6,32%
Tele Świat5,40%5,88%
Show Magazyn o Gwiazdach4,07%3,86%
Takie jest Życie3,59%-
Świat Seriali3,45%3,88%
Sukcesy i Porażki3,14%3,20%
Bravo3,05%3,68%
Bravo Sport2,28%2,57%
Flesz Gwiazdy & Styl1,73%-
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks)1,54%-
TV 141,15%-
Monitor Księgowego0,44%-


  
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2010 do lutego 2011 roku na losowej próbie 24 170 przypadków i w okresie od września 2011 do lutego 2012 roku na losowej próbie 24 224 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

pp