Telekomunikacja Cyfrowa oferuje usługi telefonii stacjonarnej. W ostrzeżeniu wydanym przez prezesa UOKiK-u napisano, że przedstawiciele firmy w rozmowie z potencjalnymi klientami podają się za ich dotychczasowego operatora telefonicznego. Proponują obniżenie abonamentu za telefon, nie informując, że umowa zostanie zawarta z inną firmą ani że niższe stawki będą obowiązywać tylko przez dwa miesiące.
Z kolei kurierzy dostarczający umowę do podpisu zapewniają, że załatwią zmianę warunków umowy z dotychczasowym operatorem i zabierają wszystkie podpisane dokumenty. Utrudnia to potem konsumentom dochodzenie swoich praw.
Najczęściej konsumenci o tym, że zmienili dostawcę usług telekomunikacyjnych, dowiadują się dopiero po otrzymaniu pierwszej faktury lub po wyłączeniu ich telefonu przez ich dotychczasowego dostawcę. Natomiast jeśli chcą zerwać umowę z Telekomunikacją Cyfrową, muszą zapłacić 550 zł kary.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał ponad 200 skarg na działania Telekomunikacji Cyfrowej.
- W wielu skargach byliśmy informowani o tym, że konsumenci podpisali podsuwane dokumenty, ponieważ byli przekonani, że oferta pochodzi od operatora, z którego usług są zadowoleni. Nie podpisaliby jej, gdyby wiedzieli, że zawierają umowę z Telekomunikacją Cyfrową - opisuje Marek Niechciał, prezes UOKiK-u.
tw
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/telekomunikacja-cyfrowa-uokik-ostrzega-firma-wprowadza-klientow-w-blad-podajac-sie-za-dotychczasowego-operatora-telefonicznego