UOKiK ostrzega: Telekomunikacja Cyfrowa wprowadza klientów w błąd, podając się za dotychczasowego operatora telefonicznego

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał ostrzeżenie przed warszawską firmą Telekomunikacja Cyfrowa, której przedstawiciele starają się pozyskiwać klientów, podając się za ich dotychczasowego operatora telefonicznego. UOKiK otrzymał w tej sprawie ponad 200 skarg.

Telekomunikacja Cyfrowa oferuje usługi telefonii stacjonarnej. W ostrzeżeniu wydanym przez prezesa UOKiK-u napisano, że przedstawiciele firmy w rozmowie z potencjalnymi klientami podają się za ich dotychczasowego operatora telefonicznego. Proponują obniżenie abonamentu za telefon, nie informując, że umowa zostanie zawarta z inną firmą ani że niższe stawki będą obowiązywać tylko przez dwa miesiące.

Z kolei kurierzy dostarczający umowę do podpisu zapewniają, że załatwią zmianę warunków umowy z dotychczasowym operatorem i zabierają wszystkie podpisane dokumenty. Utrudnia to potem konsumentom dochodzenie swoich praw.

Najczęściej konsumenci o tym, że zmienili dostawcę usług telekomunikacyjnych, dowiadują się dopiero po otrzymaniu pierwszej faktury lub po wyłączeniu ich telefonu przez ich dotychczasowego dostawcę. Natomiast jeśli chcą zerwać umowę z Telekomunikacją Cyfrową, muszą zapłacić 550 zł kary.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał ponad 200 skarg na działania Telekomunikacji Cyfrowej.

- W wielu skargach byliśmy informowani o tym, że konsumenci podpisali podsuwane dokumenty, ponieważ byli przekonani, że oferta pochodzi od operatora, z którego usług są zadowoleni. Nie podpisaliby jej, gdyby wiedzieli, że zawierają umowę z Telekomunikacją Cyfrową - opisuje Marek Niechciał, prezes UOKiK-u.

tw