52 proc. Polaków nie wierzy TVP, a 47 proc. Polskiemu Radiu, stacje prywatne bardziej wiarygodne

Portale internetowe są źródłem wiedzy na temat bieżących wydarzeń w kraju i na świecie dla ponad połowy Polaków. Popularnością tylko minimalnie ustępują one telewizji. 52 proc. Polaków nie ma zaufania do Telewizji Polskiej, a 47 proc. do Polskiego Radia - wynika z badania Attention Marketing Research.

Portale internetowe są źródłem wiedzy na temat bieżących wydarzeń w kraju i na świecie dla 54% badanych. Dla 21% są to media społecznościowe, a dla 8% blogi oraz vlogi. W tym samym celu 22% badanych sięga po prasę codzienną.

Ponad połowa Polaków czerpie też informacje z telewizji, ale ta publiczna ma bardzo niski poziom zaufania. Ok. 28% Polaków korzysta także z informacji o bieżących wydarzeniach podawanych w radiu. Z kolei dla 14% Polaków źródłem wiedzy o bieżących wydarzeniach jest prasa opiniotwórcza, a 5% sięga w tym celu po czasopisma poradnikowe.

Zdaniem 52% przebadanych Polaków telewizja publiczna w Polsce nie jest godna zaufania. Jedynie 18% wskazało, że ma zaufanie do publicznego nadawcy. Jednocześnie jest to źródło codziennych informacji dla 52% przebadanych. Telewizje prywatne dostarczają wiedzę o świecie dla 58% Polaków. 32% uważa je za niegodne zaufania.

Telewizji publicznej najczęściej ufają widzowie powyżej 55 lat (20%), a najczęściej nie ufają osoby w wieku 35-54 lata (57%). Lepiej w tym kontekście wypada telewizja niepubliczna. W grupie wiekowej powyżej 55 lat ufa jej 39% respondentów – prawie dwa razy tyle co ta sama grupa wiekowa w telewizji publicznej. Natomiast najczęściej nie ufają jej młodzi w wieku 18-34 lat (42%). Ale to wciąż o 10 pkt proc. mniej niż ta sama grupa wiekowa w przypadku telewizji publicznej.

Podobnie wygląda sytuacja w przypadku nadawców radiowych. 47% badanych wskazało, że nie ufa rozgłośni publicznej, podczas gdy 24% ma do niej zaufanie. Jednocześnie 35% badanych nie wierzy nadawcom niepublicznym, a 30% im ufa.

W 2016 roku TVP zanotowała 872 mln zł wpływów z reklam (o 5,4 proc. mniej niż rok wcześniej) i 365,5 mln zł z abonamentu radiowo-telewizyjnego (o 9,6 proc. mniej niż w 2015 roku). W minionym roku TVP zanotowała 180 mln zł straty.

W ub.r. Polskie Radio zanotowało 293 mln zł przychodów, o 1,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk spółki wyniósł 2,47 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nowelizacja-abonamentu-rtv-pis-wstrzymuje-prace-projekt-utknal-w-komisji-sejmowej ##

Badanie zostało przeprowadzone przez Attention Marketing Research w marcu 2017 r., metodą wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo (CATI), na reprezentatywnej próbie pełnoletnich mieszkańców Polski (N=595).

km