Mark Thompson: Drukowany „The New York Times” przetrwa najwyżej 10 lat

Mark Thompson, prezes New York Times Company zapowiada koniec dziennika „The New York Times” w formie drukowanej. Według prognoz menedżera papierowe wydanie gazety nie przetrwa więcej niż kolejne 10 lat, choć obecnie liczba jego czytelników jest w miarę stabilna. Thompson tłumaczy, że w ciągu dekady cyfrowa transformacja „NYT” uczyni dystrybucję drukowanych wydań biznesowo nieopłacalną.

O przyszłości „The New York Timesa” Mark Thompson mówił w wywiadzie udzielonym stacji CNBC w programie Power Lunch.

- Moim zdaniem drukowane produkty naszego wydawnictwa znikną z rynku w USA najpóźniej za 10 lat – zapowiedział Mark Thompson. - Będziemy zmuszeni do podjęcia takiej decyzji z powodów czysto ekonomicznych. Ostatecznie bowiem dojdziemy w naszym rozwoju do takiego punktu, w którym dystrybucja „NYT” i innych tytułów w formie papierowej będzie pozbawiona sensu.

CEO New York Times Company zaznaczył, że sprzedaż „NYT” w druku utrzymuje się od kilku lat na stabilnym poziomie, z niemal niedostrzegalną tendencją spadkową rok do roku. Dlatego wydawca zamierza wydawać jeden z najbardziej znanych dzienników w USA w tradycyjnej formie tak długo jak tylko się da.

Thompson zaznaczył jednocześnie, że „NYT” od kilku lat z powodzeniem buduje swój biznes w obszarze cyfrowym, o czym świadczą m.in. podane kilka dni temu najnowsze wyniki finansowe, zgodnie z którymi 60 proc. przychodów wydawcy pochodzi z subskrypcji cyfrowych.

Menedżer wyjaśnił, że przed dystrybucją treści online stoją ogromne perspektywy, podczas gdy segment druku jest już pozbawiony możliwości dalszego rozwoju i tym samym skazany na wymieranie, choć sprzedaż papierowych wydań „NYT” wciąż jest opłacalna.

 

ps